Potreba adaptovať sa súčasným normám, nastavené ekologické ciele, optimalizácia nákladov či výhody technických inovácií. Všetky tieto spomenuté faktory vo svojom podnikaní zohľadňujú aj najväčšie potravinové reťazce pôsobiace na slovenskom trhu. Nie je preto prekvapením, že prakticky všetky naskočili na vlnu takzvaných elektronických cenoviek.
Elektronické, respektíve digitálne cenovky sú moderná inovácia, ktorá sa rozšírila v celom maloobchodnom segmente. Pochopiteľne, platí to aj o tuzemských potravinových reťazcoch. Niektoré začali so zavádzaním takýchto cenoviek už pred niekoľkými rokmi, kedy ich testovali v prvých predajniach. Sľubovali si od nich ušetrenie nákladov, uľahčenie práce a tiež naplnenie istých ekologických cieľov.
Nižšie náklady, efektívnejšia práca
V čom teda spočívajú ich výhody? V prvom rade sa môžeme pozrieť na spomínaný ekologický aspekt. Vďaka elektronickým cenovkám nemusia obchodné reťazce tlačiť stovky kilogramov papierových štítkov, ktoré sa v niektorých prípadoch zvyknú meniť na dennej báze. Do úvahy treba brať aj možnosť poškodenia či iného znehodnotenia, prípadne meniaci sa druh sortimentu, pre ktorý musia byť takéto štandardné cenovky pravidelne vymenené.
S tým súvisí aj úspora na nákladoch spojených s výrobou a tlačou. Ďalším dôvodom, prečo zaviesť digitálny systém cenoviek je aj samotná efektivita práce. Moderný systém dokáže meniť konkrétne štítky v priebehu niekoľkých minút a nie je potrebné, aby ich manuálne nahradzoval niektorý zo zamestnancov. Množstvo výrobcov takýchto cenoviek navyše dbá na to, aby boli maximálne úsporné a ich produkcia je prevažne z recyklovaných materiálov.

Aj keď sa to mnohým domácim zákazníkom zdá ako hudba budúcnosti, tak pravdou je, že tento systém je implementovaný aj u nás. Niektoré reťazce dokonca s testovaním začali už pred niekoľkými rokmi a štandardné papierové štítky nahradili digitálnymi. Faktom je, že väčšina spotrebiteľov si túto veľkú zmenu ani nevšimla.
Lidl ich už má vo všetkých predajniach
Ako na tom sú jednotlivé reťazce pôsobiace na Slovensku sme pre vás zisťovali aj my. Dobrou správou je, že prakticky všetci veľkí hráči sa už rozhodli moderné a ekologické systémy do svojich obchodov zaviesť. Lidl nám prezradil, že práve počas tohto roka sa mu podarilo naplniť dlhodobejší cieľ a vďaka elektronickým cenovkám je ročne schopný ušetriť približne 38 ton papiera.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- ktoré slovenské reťazce už cenovky implementovali;
- ktorá sieť tak urobila ako prvá;
- prečo sa obchody pre digitálne cenovky rozhodli.
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Nastúpila do autobusu a zmenila tým históriu. Rosa neuvoľnila sedadlo belochovi a stala sa symbolom boja proti rasizmu
Navštívili sme mimoriadne významné miesto na Slovensku celkom zadarmo: Pravdepodobne ste o ňom nepočuli
Beáta Jurík z PS: Fico poslal Putinovi vianočný darček. V stanovisku Slovenska chýba zmienka o územnej celistvosti Ukrajiny
Navštívili sme tradičné dedinské vianočné trhy aj so zabíjačkou. Stretli sme známych z detstva a ochutnali špeciality
Analytička Lauková o energopomoci: Dostane ju človek, ktorému zvýšili plat, dôchodcovia môžu mať problém
Miška a Denis zo Sexuálnej výchovy: Klitoris je oveľa väčší, ako si ľudia myslia. Toto urobte po každom pohlavnom styku
Ešte ho ani neotvorili, už nahnevali vodičov: Za tunelom Višňové nastáva zmena, mnohí vodiči majú hlavu v smútku
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí








Nahlásiť chybu v článku