Potreba adaptovať sa súčasným normám, nastavené ekologické ciele, optimalizácia nákladov či výhody technických inovácií. Všetky tieto spomenuté faktory vo svojom podnikaní zohľadňujú aj najväčšie potravinové reťazce pôsobiace na slovenskom trhu. Nie je preto prekvapením, že prakticky všetky naskočili na vlnu takzvaných elektronických cenoviek.
Elektronické, respektíve digitálne cenovky sú moderná inovácia, ktorá sa rozšírila v celom maloobchodnom segmente. Pochopiteľne, platí to aj o tuzemských potravinových reťazcoch. Niektoré začali so zavádzaním takýchto cenoviek už pred niekoľkými rokmi, kedy ich testovali v prvých predajniach. Sľubovali si od nich ušetrenie nákladov, uľahčenie práce a tiež naplnenie istých ekologických cieľov.
Nižšie náklady, efektívnejšia práca
V čom teda spočívajú ich výhody? V prvom rade sa môžeme pozrieť na spomínaný ekologický aspekt. Vďaka elektronickým cenovkám nemusia obchodné reťazce tlačiť stovky kilogramov papierových štítkov, ktoré sa v niektorých prípadoch zvyknú meniť na dennej báze. Do úvahy treba brať aj možnosť poškodenia či iného znehodnotenia, prípadne meniaci sa druh sortimentu, pre ktorý musia byť takéto štandardné cenovky pravidelne vymenené.
S tým súvisí aj úspora na nákladoch spojených s výrobou a tlačou. Ďalším dôvodom, prečo zaviesť digitálny systém cenoviek je aj samotná efektivita práce. Moderný systém dokáže meniť konkrétne štítky v priebehu niekoľkých minút a nie je potrebné, aby ich manuálne nahradzoval niektorý zo zamestnancov. Množstvo výrobcov takýchto cenoviek navyše dbá na to, aby boli maximálne úsporné a ich produkcia je prevažne z recyklovaných materiálov.

Aj keď sa to mnohým domácim zákazníkom zdá ako hudba budúcnosti, tak pravdou je, že tento systém je implementovaný aj u nás. Niektoré reťazce dokonca s testovaním začali už pred niekoľkými rokmi a štandardné papierové štítky nahradili digitálnymi. Faktom je, že väčšina spotrebiteľov si túto veľkú zmenu ani nevšimla.
Lidl ich už má vo všetkých predajniach
Ako na tom sú jednotlivé reťazce pôsobiace na Slovensku sme pre vás zisťovali aj my. Dobrou správou je, že prakticky všetci veľkí hráči sa už rozhodli moderné a ekologické systémy do svojich obchodov zaviesť. Lidl nám prezradil, že práve počas tohto roka sa mu podarilo naplniť dlhodobejší cieľ a vďaka elektronickým cenovkám je ročne schopný ušetriť približne 38 ton papiera.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- ktoré slovenské reťazce už cenovky implementovali;
- ktorá sieť tak urobila ako prvá;
- prečo sa obchody pre digitálne cenovky rozhodli.
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Interez PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Jedol psie žrádlo, celý čas bol nahý: Táto reality šou prekonala rekordy, milióny ľudí sledovali mučenie
Herci, ktorí boli počas natáčania Harryho Pottera vymenení: Niekedy to bolo fiasko, inokedy tvorcovia nemali na výber
Terapia červeným svetlom nie je zázračná, tvrdí odborníčka: Vedeckých dôkazov je málo a chýbajú, nie je to všeliek
ANKETA: Nepáči sa mi to, malo by sa to odstrániť. Slovákov sme sa opýtali, čo si myslia o Separovom sprejovaní v Himalájach
Káva za 3,60 eura nám udrela do nosa a nevoňala: Boli sme v novom podniku, ktorý otvorili majitelia reštaurácie z Na nože
Prirovnávajú ju ku Kate Middleton, takto ju mal Putin žiadať o ruku: Kto je Alina Kabajevová, údajná nová cárovná v Kremli?
Ste tu za hodinu, najete sa od 5 eur: O tomto európskom klenote ste možno nikdy nepočuli, musíte ho vidieť
Detské nosové vakcíny proti chrípke boli fuč za pár hodín. Vieme, kedy príde posledná dávka, niektorí rodičia sú zúfalí
Budú v sobotu na Sviatok Všetkých svätých otvorené obchody? Pozrite sa, ako to bude po novom, reťazce hlásia zmeny
Radik bol postrach Ruska: Škrtil 90-ročné ženy, tvrdil, že ich to nebolí a len sa chcel najesť. Náhodou ho zachytilo video












Nahlásiť chybu v článku