Vianoce sú obdobím štedrosti a vzájomného obdarovania. Svoje o tom vedia najmä obchody a obchodné reťazce, kde v predvianočnom období a počas Vianoc nechávame oveľa viac peňazí, ako počas iných mesiacov. Od tradične prežitých Vianoc sme v 21. storočí prešli na Vianoce v znamení biznisu. Nie je to výčitka, len strohé pripomenutie faktu, ktorý sa síce niekomu páčiť nemusí, no vytvorila ho celá spoločnosť. Výsledkom je vianočnými reklamami preplnený mediálny priestor a miliónové investície do reklamy. Počas minulých sviatkov sme ich denne videli asi 800.
Od začiatku októbra do konca decembra mohlo každého z nás zasiahnuť celkom 75 700 reklám s vianočnom tématikou a to v televízii, v rádiu či v tlačovej podobe rôznych periodík. Ak si to rozpočítame na drobné, v predvianočnom období sme boli denne vystavení viac ako 800 vianočným reklamám. Tento mediálny tlak stál zadávateľov nepredstaviteľných 108 000 000 eur. Predvianočné obdobie z pohľadu reklám zmonitorovala agentúra Kantar Media.
Podľa výsledkov prieskumu agentúry Kantar Media sme v rádiu, televízii, v kinách, v printe a z ďalších zdrojov každodenne vnímali v predvianočnom období viac ako 800 vianočných reklám. Tie pochádzali od 278 rôznych zadávateľov, ktorí na „predvianočnú kampaň“ minuli spoločne približne 108 miliónov eur. Najviac vianočných reklám bolo už tradične odvysielaných v televízii, ktorú s veľkým odstupom nasleduje rádio.
Predvianočnú reklamu si v najväčšej miere objednávali obchody a obchodné reťazce. Absolútnym rekordérom je Tesco s celkovým počtom 7 124 reklám. Nasleduje Mall.sk, Kaufland, Alza a prvú päticu uzatvára Ferrero. Čo sa týka televízií, najviac nás vianočné reklamy bombardovali z obrazoviek spoločnosti JOJ (JOJ, WAU, JOJ Plus), ktorá ich v skúmanom období odvysielala viac ako 30-tisíc.

Kantar Media, strategie.hnonline.sk
Urológ Ján Švihra: Vo vybraných prípadoch má obriezka stále veľký zmysel. Takto by mala vyzerať správna hygiena „tam dolu“
Brat za Brata zbiera údaje možno aj o vás. Redaktorka bola 21 dní v top exotickej destinácii, výdavky ju prekvapili
Objavili sme klenot, nikdy ste o ňom nepočuli: Prešli sme sa po najstaršom drevenom moste v Európe a navštívili unikát
Jednu chcel označiť horiacou cigaretou, inú zase zbil do bezvedomia. Čím bol Picasso väčší sadista, tým lepšie maľoval
Zrezanú kožu prišíval na tváre, topila sa v hnise, stál pri prvej plastike penisu: Chirurg experimentoval s obeťami vojny
ANKETA: Nemá to tu čo robiť. Pýtali sme sa Slovákov, či nakupujú v ruskom reťazci MERE a čo si o ňom myslia
Odborníčka na dýchanie Petra Gaul: 60 až 80 % z nás nedýcha správne. Čo bude platiť večne, sú 3 zásady
Najslávnejšia krádež v histórii umenia. Mona Lisa zmizla na dva roky z Louvru, podozrivý bol aj Picasso
Na Slovensku otvorili unikátny obchod: Za pár eur tu nakúpite veci, ktoré inde zrejme nenájdete, čaká na vás aj prekvapenie
Za obed som platila 2 eurá: Bola som 21 dní v top exotickej destinácii a zapisovala si výdavky. Cena dovolenky ma šokovala












Nahlásiť chybu v článku