Volkswagen bol do roku 2015 symbolom čistoty a nepoškvrnenosti. Automobilka, ktorej vozidlá sú obľúbené po celom svete, sa vyhrievala na výslní a užívala si priazeň zákazníkov. Hotová idylka. Nikoho by ani len vo sne nenapadlo, že aj navonok dokonalá spoločnosť môže skrývať temné tajomstvo. Emisný škandál, ktorý prenikol na povrch spôsobil poriadne otrasy. Dôvera v automobilku rapídne poklesla. Je takmer isté, že na pôvodnú úroveň sa už nikdy nevráti. Dôvera sa totiž ľahko stráca, ale ťažšie získava.
V niektorých dieselových automobiloch Volkswagen bol s vedomím vedenia automobilky inštalovaný špeciálny podvodný softvér, ktorý pri bežnom používaní vozidla deaktivoval systémy na kontrolu emisií. Systém na kontrolu sa aktivoval iba v prípade, keď bolo vozidlo kontrolované na produkciu emisií. Dieselové automobily sú pritom podstatne škodlivejšie pre životné prostredie a dodržať prísne emisné normy nie je jednoduchá záležitosť.
Automobilka prišla o miliardy eur
Možno aj preto chcela automobilka ušetriť a vyriešiť to inak. V konečnom dôsledku ale prerobila a teraz má starosti so stovkami tisíc vozidiel, ktoré boli vybavené motorom s problémovým softvérom. Celkovo už odkúpila takmer 350 000 vozidiel, ktoré skladuje na rozľahlých plochách v USA. Sú roztrúsené na 37 miestach v krajine. Výkup ešte nie je na konci, nakoľko automobilka sa zaviazala odkúpiť celkovo až 500 000 kusov vozidiel.
Najznámejšie „cintoríny“ sa nachádzajú na nefunkčnom štadióne v Detroite, v bývalej papierni v Minnesote alebo v horúcej a slnkom zaliatej Kalifornii. Konkrétne na púšti v okolí mesta Victorville. Čo s týmito vozidlami automobilka plánuje urobiť? Predsa len dlhodobé skladovanie na otvorených priestranstvách zanechá nejaké následky. Ak si si myslel, že sa o tieto vozidlá nikto nestará a sú ponechané napospas osudu, tak si na omyle. Predsa len na ich výkup vynaložila automobilka už viac ako 6 miliárd eur.
Tieto peniaze budú poriadne chýbať a šrotovanie takéhoto množstva funkčných vozidiel by bolo hotovým plytvaním. Jediná možnosť je tieto autá využiť. Preto sa viac oplatí o automobily starať, udržiavať ich v kondícii a neskôr predať za nižšie ceny. Volkswagen sa zaviazal do júna 2019 odkúpiť alebo opraviť 85 % vozidiel. Plán sa automobilke darí plniť. Do februára tohto roku opravila 83 % postihnutých vozidiel.
Pozri aj: Elon Musk si na 1. apríla na Twitteri vystrelil zo svojej spoločnosti. Nevinný fórik ho stál milióny
reuters.com
Radik bol postrach Ruska: Škrtil 90-ročné ženy, tvrdil, že ich to nebolí a len sa chcel najesť. Náhodou ho zachytilo video
Boli sme sa v Bratislave zaočkovať proti covidu bez registrácie: Rad nemal konca, ľudia vtipkovali o kukurici. Na toto sa pripravte
Urológ Ján Švihra: Vo vybraných prípadoch má obriezka stále veľký zmysel. Takto by mala vyzerať správna hygiena „tam dolu“
Brat za Brata zbiera údaje možno aj o vás. Redaktorka bola 21 dní v top exotickej destinácii, výdavky ju prekvapili
Objavili sme klenot, nikdy ste o ňom nepočuli: Prešli sme sa po najstaršom drevenom moste v Európe a navštívili unikát
Jednu chcel označiť horiacou cigaretou, inú zase zbil do bezvedomia. Čím bol Picasso väčší sadista, tým lepšie maľoval
Zrezanú kožu prišíval na tváre, topila sa v hnise, stál pri prvej plastike penisu: Chirurg experimentoval s obeťami vojny
ANKETA: Nemá to tu čo robiť. Pýtali sme sa Slovákov, či nakupujú v ruskom reťazci MERE a čo si o ňom myslia
Odborníčka na dýchanie Petra Gaul: 60 až 80 % z nás nedýcha správne. Čo bude platiť večne, sú 3 zásady
Najslávnejšia krádež v histórii umenia. Mona Lisa zmizla na dva roky z Louvru, podozrivý bol aj Picasso













Nahlásiť chybu v článku