6 účinných cvikov, ktoré vám pomôžu pri boji s krivou chrbticou

chrbtica cvicenie title

Dnešní ľudia čím ďalej tým viac trpia bolesťami chrbta, krížov či krku. Všetko je to spôsobené životným štýlom, ktorý preferujeme. Mladí ľudia dnes sedia celé dni za počítačmi či mobilmi v rôznorodých pozíciách, ktoré určite ich chrbtici nevyhovujú. Nielen tým vznikajú ochorenia chrbtice, ako napríklad skolióza. Dnes sa dokonca stretávame s názorom, že každé dieťa v školskom veku trpí nesprávnym držaním tela, a teda skoliózou.

Ako sa dá proti tomuto ochoreniu bojovať? Je samozrejmé, že nijak inak, ako cvičením. Prinášame vám preto sedem jednoduchých cvikov, pomocou ktorých si môžete v priebehu krátkeho času úspešne narovnať vašu krivú chrbticu.

Cvik 1

Ľahnite si na chrbát. Pravú nohu pokrčte v kolene. Ľavú nohu vystrite a natiahnite ponad seba. Uchopte ju obomi rukami pod kolenom a ťahajte smerom k hlave. Túto pozíciu držte približne 20 sekúnd. Takéto cvičenie opakujte každý deň dvakrát pre obe nohy.

Sciencere
Sciencere

Cvik 2

Ľahnite si na chrbát a ohnite obe nohy v kolene. Uchopte ľavú nohu obidvomi rukami v kolene a vytiahnite ju smerom k trupu. Držte pozíciu po dobu 20 sekúnd. Toto cvičenie opakujte taktiež dvakrát pre obe nohy každý deň.

Sciencere
Sciencere

Cvik 3

Ľahnite si na chrbát. Pravú ruku natiahnite do strany v pravom uhle k vášmu telu. Ľavú nohu nechajte vystretú na zemi a pravú nohu cez ňu pokrčte. Pravá noha spoločne s pravou rukou vytvorí akúsi rotáciu, v ktorej by ste mali zotrvať 20 sekúnd. Taktiež opakujte toto cvičenie dvakrát pre obe strany.

Sciencere
Sciencere

Pokračovanie na ďalšej strane…



Share on Facebook0
Zobraziť viac
Komentovať (0)