Foto: Pixabay

/ 362 / katka
Týchto zlozvykov by ste mali radšej vyvarovať.

Čím dlhšie šoférujete, tým viac zvykov máte. Nanešťastie, ako to už býva, niektoré sú dobré a niektoré zlé. Vodiči, ktorí sú o niečo skúsenejší, sa ich zbavujú ťažšie, no niektoré zlozvyky sú tak zlé, že by ste sa ich mali zbaviť ihneď, pretože škodíte vlastnému autu a najmä svojej peňaženke. 

Odkladanie ruky na radiacu páku

Foto: Pixabay

Najbežnejší zlozvyk, aký sa medzi šoférmi vyskytuje. Vodiči si z radiacej páky manuálnej prevodovky urobili opierku, no s tým by ste mali okamžite prestať. Poškodenie, ktoré autu hrozí, je totiž najmä dlhodobé. Akékoľvek nerovnosti či diery na ceste hýbu vami a tým pádom aj vašou rukou. Pohybom ruky s pákou dopredu či dozadu dochádza ku kontaktu radiacej vidlice a rotujúcej radiacej objímky, ktorá sa častým trením môže zodrať.

Ignorovanie podozrivých zvukov

Foto: Pixabay

Jemné škrípanie či akékoľvek iné podozrivé zvuky môžu naznačovať poruchu. Mnoho vodičov zvykne to zvykne ignorovať, a to môže mať za následok pokazenie auta uprostred cesty. Akonáhle začne vaše auto vydávať nezvyčajné zvuky, pre istotu si ho nechajte skontrolovať u odborníkov.

Dopĺňanie paliva, keď je už na dne

Foto: Pixabay

Mnohí vodiči odkladajú dopĺňanie paliva až do chvíle, keď v nádrži ostane len niekoľko litrov pohonnej hmoty. Ak ale auto dlhšiu dobu stojí, môžu sa v palivovej nádrži tvoriť sedimenty, ktoré potom zanášajú palivový filter. Počas zimných mesiacov sa v takmer prázdnej nádrži môže tvoriť vodný kondenzát a ten môže poškodiť motor a to najmä u dieslových aut.

Nepoužívanie ručnej brzdy

Foto: Pixabay

Ak máte auto s automatickou prevodovkou a zaparkujete s ním v kopci, celá záťaž padne na parkovací prevod, čo zaťaží výstupný hriadeľ. Aby ste bezpečne zaparkovali na strmej ceste, stlačte brzdový pedál a páku dajte do parkovacieho stupňa. Potom zatiahnite ručnú brzdu a pomaly uvoľňujte pedál.

Jazdenie so studeným motorom na vysokých otáčkach

Foto: Pixabay

Väčšina moderných motorov zahrievanie nepotrebuje. No ak máte dieselový motor, počas zimných dní by ste nemali vytáčať otáčky nad hranicu dvoch tisíc. Ak von mrzne, je dobré nechať motor bežať na voľnobehu jednu až dve minúty predtým, ako sa pohnete.

Neustále brzdenie dole kopcom

Foto: Pixabay

Mnohí vodiči majú vo zvyku držať nohu na brzde, ak idú dole z kopca namiesto toho, aby si podradili. Neustále brzdenie môže viesť k prehriatiu brzdových doštičiek a kotúčov. Ak si však podradíte, motor brzdí sám a vy tak šetríte brzdový systém a tiež palivo.

Pozri aj: Príhody z autoškoly: 15+ hlášok žiakov, inštruktorov a policajtov, ktoré spoznáš ihneď, ak si si aj ty robil vodičák

brightside.me


Komentovať (0)