/ 0 / Matej Mensatoris
Vďaka jednoduchej meditácii si dokázal vyčistiť myseľ a sústrediť sa na to podstatné, aby sa naplno sa ukázali jeho schopnosti. Ak máte čas a chuť, skúste túto meditáciu a cíťte sa lepšie, uvoľnenejšie a buďte plní nových nápadov.

Každý, koho práca si vyžaduje tvorivosť a kreatívne myslenie, vie, že dobre oddýchnutý mozog je kľúčom k úspechu v ich práci. Niekedy je to však problém a je jedno ako veľmi sa snažíte, no úspech v podobe dobrého nápadu neprichádza. Aj Steve Jobs, ktorého mnohí považujú za génia tvorivého myslenia, tak často cítil potrebu naštartovať svoj mozog.  

Steve Jobs dlhé roky praktizoval meditáciu založenú na uvedomení samého seba. Novinár Geoffrey James, ktorý dlhé roky poznal Jobsa, vraví, že Steve praktizoval túto meditáciu už od začiatku 90. rokov. V tých časoch bolo praktizovanie takýchto cvičení nezvyčajné a exotické. V súčasnosti však veľké korporácie posielajú svoj vrcholový manažment na kurzy meditácie, aby im zvýšili pracovný výkon. Podľa Jamesa, aj v tomto bol Steve Jobs vizionár.

Ak budete pravidelne praktizovať meditáciu, ako to robil aj Steve Jobs, potom vám meditácia dá tri dôležité výhody:

  • Zbavíte sa stresu. Životné ťažkosti už vás nedokážu zlomiť
  • Nespavosť sa stane minulosťou
  • Získate schopnosť jasnejšie premýšľať a vidieť skutočnú hodnotu vášho života
hubspot.net
hubspot.net

Novinár Geoffrey James zhrnul Jobsov spôsob meditácie do týchto 6  krokov:

1. krok

Seďte so skríženými nohami na tichom a pokojnom mieste. Majte pod sebou podložený plochý vankúš, aby vaša chrbtica netrpela. Začnite zhlboka dýchať.

2. krok

Zatvorte oči a skúste sa sústrediť na myšlienky, ktoré vám prelietajú hlavou. Čo sa deje v práci alebo doma, čo ste videli v televízii alebo niekde čítali, to všetko sa vám môže zjavovať v mysli. Nesnažte sa to zastaviť, aspoň zatiaľ nie a nechajte myšlienkam voľný priebeh. Stačí sledovať to, ako mozog skáče z jednej témy na druhú. Toto cvičenie opakujte aspoň päť minút denne po dobu jedného týždňa.

aboutmeditation.com
aboutmeditation.com

3. krok

Po týždni, ak vám myšlienky stále prúdia v hlave, skúste utlmiť tieto aktivity a zamerajte svoju myseľ na pokoj a spomaľte svoje myšlienky. Svojou mysľou vnímajte len svet okolo vás. Vnímajte, že ste jeho neodbytnou súčasťou. Mnoho ľudí sa nad svojou existenciou ani nezamýšľa, čo je škoda. Ak vám to nejde, nezúfajte, po čase sa chod myšlienok vášho mozgu spomalí a vaša myseľ prirodzene prejde do tohto štádia počas meditácie.

4. krok

Aj keď už svoju myseľ dokážete preniesť do štádia pokoja, niekedy je to pomerne ťažké a zložité, najmä ak vám v hlave neustále víria ďalšie a ďalšie myšlienky. V takom prípade ich skúste „prebiť“ pokojným myslením. Skúste si predstavovať samého seba ako sa prechádzate v prostredí, ktoré je vám príjemné, môže to byť napríklad poľná cesta, les, či prázdna pláž. Tento mentálny obraz vám pomôže upokojiť svoju myseľ a spomaliť tok „zbytočných“ myšlienok. Ak to na začiatku nejde, všetko chce len čas. Naša myseľ sa neskôr dokáže prepnúť na pokojnejšiu vlnu.

5. krok 

Keď sa vám podarí upokojiť sa, skúste udržať svoju pozornosť tak, že na nič nemyslíte. Ak to urobíte správne, budete cítiť, že sa vám spomalí dych. Odrazu budete vnímať okolitý vzduch, alebo budete cítiť ako vám v žilách koluje krv. Keď otvoríte oči, svet bude vyzerať iný, zmenený, obnovený. Vnímajte napríklad okno, len ako obdĺžnik plný svetla. Nevnímajte šmuhy na ňom, ani nič rušivé, len prichádzajúce svetlo. Niečo, čo sa odohráva tu a teraz, práve v tomto momente. O čo viac budete vnímať takéto podnety a vlastné ja, tým sa budete cítiť viac uvoľnenejšie a lepšie.

6. krok

Bude trvať nejaký čas na dosiahnutie tohto stavu. Postupne deň za dňom budete sami od seba predlžovať dobu trvania meditácie. Po čase zistíte, že pri meditácii nevnímate plynutie času až do bodu, kedy s meditáciou prestanete. To je posledná fáza, pri ktorej prestanete úplne vnímať čas a tým sa dostanete do vyššej úrovne povedomia.

feelguide.com
feelguide.com

Zaujala vás životná filozofia Stevea Jobsa?


Komentovať (0)