Foto: brightside.me

/ 103 / Matej Mensatoris
Aké triky používajú fast foody aby vás nalákali na konzumáciu? Toto by ste mali vedieť.

Fast foodové jedlo je odrazom modernej doby. Cez pracovný týždeň často nemáme čas si zadovážiť poriadne jedlo, a preto sa mnohí spoliehame na ponuky fast foodov. O vhodnosti či nevhodnosti takejto stravy by sme mohli dlho polemizovať, no určite nezmeníme fakt, že takéto jedlo vyhľadávajú mnohí ľudia. Preto vám dnes prinášame zoznam trikov, ktoré reštaurácie s rýchlym občerstvením používajú, aby prilákali viac zákazníkov. 

Každý produkt má podobnú chuť

Pixabay

Reťazce s rýchlym občerstvením majú dobre prečítané chute zákazníkov. To je dôvod, prečo keď si dáte hamburger, či kuracie krídelká v dvoch rozdielnych reťazcoch, tak chuťové vlastnosti majú podobné. Samozrejme tieto jedlá sa od seba mierne líšia, no základ je veľmi podobný.

Hamburgery sú grilované krátko

Pixabay

Vo veľkých fast-foodoch je mäso na hamburgery grilované skutočne len veľmi krátko. Dôvodom je, že tieto predpripravené plátky mletého mäsa sú vlastne zmrazeným polotovarom, ktorý treba iba ohriať na požadovanú teplotu.

Jedlo je navrhnuté na rýchlu konzumáciu

Pixabay

Jedlo vo fast foode, kým ho prehltneme, v priemere žujeme iba 12 krát, pričom jedlo v bežnej reštaurácii až 15 krát. Čím ale menej žujeme, tým menej odosielame signálov do mozgu, že sme sa najedli, čo má za následok, že vo fast foode zjeme viac jedla, ako v bežnej reštaurácii.

Najlepší čas na návštevu

Foto: pixabay.com

Ak sa chystáte navštíviť niektorú z reštaurácií s rýchlym občerstvením potom si dobre zvoľte i čas kedy tak urobíte. Najvhodnejšie je do fast-foodu zavítať medzi 11. a 13. hodinou. V tomto čase budete mať síce problém nájsť voľný stôl, no práve preto si môžete byť istý, že jedlo ktoré konzumujete už snáď ani nemôže byť čerstvejšie. Ďalšou z rovnakých dôvodov vhodnou voľbou je čas medzi 18. a 20. hodinou.

Farebnosť podporí chuť

Pixabay

Mnohé reťazce rýchleho občerstvenia používajú dve farby – červenú a žltú. Tie spolu vytvárajú akúsi podvedomú reakciu, ktorá ľudí nútí zastaviť sa a vojsť do reštaurácie. Podľa niektorých teórií tieto dve farby predstavujú kečup a horčicu.

Hlavný cieľ je predať

Pixabay

Podľa niektorých výskumov sa ukazuje, že sa ťažšie odmieta to, čo je nám ponúkané priamo. Až 85 % ľudí v Amerike si objedná viac jedla, ako pôvodne zamýšľali z dôvodu, lebo zamestnanci vo fast foodoch ponúkajú navyše ďalšie doplnkové jedlá a tie sa ťažšie odmietajú, najmä vtedy, keď vzbudia túžbu.

Štandardný vs. veľký nápoj

Pixabay

Jednoduchým spôsobom, ako predávať viac nápoja, je zvýšiť jeho objem. Ľudia si inštinktívne vyberajú strednú veľkosť nápoja a to bez toho, aby si vôbec uvedomili ich objem. Navyše fast foody často predávajú práve veľké objemy nápojov, ak im nepoviete, akú veľkosť by ste chceli.

Grilované mäso je ilúzia

Pixabay

Hamburgery, tak ako sme už vyššie spomínali, sú často predpripravené vo veľkých továrňach a do reťazcov sú dodávané ako zmrazené polotovary. Aby ale mäso vyzeralo ako práve ugrilované, niektoré reťazce vyžadujú prúžky na mäse a dymovú arómu.

Šalát nie je vždy najzdravšia voľba

Pixabay

Mnohé fast foodové reťazce ponúkajú šaláty ako zdravú alternatívu. No niekedy to až také zdravé nemusí byť a to najmä vtedy, ak zvolíte zálievku, ktorá obsahuje veľké množstvo kalórií. Takisto skutočné zloženie niektorých zálievok, najmä čo sa týka použitých aróm, ostáva záhadou.

Menej zdravý ako pred rokmi

Foto: pixabay.com

Jedlo z fast-foodu je dnes ešte nezdravšie ako kedysi. Tak napríklad taký cheeseburger obsahuje až o 75% viac kalórií ako v 80.rokoch 20.storočia. Bežné hranolky zvýšili dávku kalórií za 20 rokov až o 200% a pizza až o 70%.

Káva môže byť problém

Pixabay

Niektoré „low-cost“ reťazce v snahe ušetriť, používajú polystyrénové poháre na kávu, namiesto papierových. Niektoré také poháre ale nemusia byť určené na horúci nápoj a môžu do nápoja uvoľňovať chemikálie. Tie môžu ovplyvňovať hormonálny či nervový systém organizmu. Servírovanie kávy v porcelánovej a keramickej šálke, či v sklenenom pohári, je vždy tou najlepšou voľbou.

Vajcia nemusia byť iba vajcia

Pixabay

Vajcia, ktoré bývajú súčasťou raňajkových menu v niektorých fast-foodoch nemusia byť iba vajcia, ale v skutočnosti je to vaječná zmes, obsahujúca viaceré prídavné látky, ktoré „vylepšujú“ vlastnosti použitej vaječnej zmesi. Asi nikoho neprekvapí, že tákáto zmes je vylepšená viacerými éčkami, či prídavnými látkami, ktoré majú od skutočného vajíčka poriadne ďaleko.

Nápoje nie sú o nič lepšie

wikimedia.org

Niektorí ľudia považujú nápoje z fast-foodov za chutnejšie ako tie, ktoré kúpia v obchode, ďalší sú zase iného názoru. Pravdou ale je, že v niektorých fast-foodoch sa používajú tzv. post-mix nápoje, čo je zmes koncentrátu a sýtenej vody. Nápoj je tak pripravený priamo pri vybavovaní objednávky, čo v niektorých ľuďoch budí dojem, že takýto nápoj je „čerstvejší“. Navyše sú automaty na tieto nápoje často v neuveriteľne zlom hygienickom stave. Denne nimi pretečú litre sladkých nápojov, ktoré sú rajom pre rôzne baktérie a plesne, ktoré sa udržujú na veľmi ťažko vyčistiteľných miestach automatu.

Čerstvé hranolky

Foto: pixabay.com

Ak patríte medzi tých, ktorí v rýchlom občerstvení obľubujú hranolky a radi si potrpíte na čerstvý pokrm, potom pre vás máme jednu radu. V takmer všetkých reťazcoch hranolky solia okamžite po ich pražení. Ak ich teda chcete mať absolútne čerstvé potom požiadajte obsluhu o nesolené hranolky a môžete si byť istý, že dostanete najčerstvejšiu porciu zo všetkých.

Zjedzte ho radšej hneď

Pixabay

Väčšina jedál z rýchleho občerstvenia je určená na konzumáciu vo veľmi krátkej dobe a s predlžujúcim časom strácajú na svojej chuti. Napríklad také hranolčeky sú chutné približne 5 minút, potom začnú strácať na chuti a stávajú sa mľandravými. Taktiež ani hamburger po napríklad 20 minútach, kým si jedlo odnesiete domov či do kancelárie, už nechutí tak dobre, ako keď bol čerstvo pripravený.

Nezabúdajte, že dať si raz za čas jedlo z fast foodu rozhodne nie nič, čo by vám malo uškodiť. Avšak takáto strava by nemala byť základom vášho jedálníčka a skôr by mala byť len akýmsi príležitostným doplnkom. Vtedy si môžete v pokoji a bez akýchkoľvek výčitiek vychutnať pokojne aj veľký hamburger s poctivou porciou hranolčekov.

Pozri aj: 10 príkladov dômyselného marketingu veľkých firiem, ktorý ovplyvňuje dennodenne aj vás

interez.sk (mmm),brightside.me, brightside.me


Komentovať (0)