/ 2 / mchl
Dnešná hektická doba prináša mnohým ľuďom veľa stresu a jeho vedľajšie účinky sú skutočne hrozivé. Zvyšuje sa riziko srdcových ochorení, riziko nespavosti. Práve spánku...

Dnešná hektická doba prináša mnohým ľuďom veľa stresu a jeho vedľajšie účinky sú skutočne hrozivé. Zvyšuje sa riziko srdcových ochorení, riziko nespavosti. Práve spánku sa budeme venovať v tomto článku. Ako veľmi vám záleží na vašom spánku? Stavíme sa, že je to jedna z najnevyhnutnejších vecí aj vo vašom živote. Veď kto nemá rád tie krásne chvíle strávené v teplej a mäkkej posteli, kde si najlepšie jeho telo oddýchne?

Poruchy spánku sa však u ľudí vyskytujú celkom bežne. Nie všetko je však spôsobené stresom. Vaše zlé návyky spôsobujú, že sa ráno aj po osemhodinovom spánku zobudíte zničení, dolámaní a unavení ešte viac, ako ste si večer ľahli do postele. Ak tieto návyky odstránite, budete mať zaručené, že v posteli si oddýchnete oveľa viac, ako predtým a energiu, ktorú vám spánok dá, dokážete počas dňa využiť oveľa viac.

Dbajte na to, aby ste spali pravidelne. Ak budete chodievať spávať každý deň v tú istú hodinu, vaše telo si na to zvykne a dokáže sa tomu prispôsobiť. To znamená, že problém so zaspávaním už nebudete mávať. Pýtate sa však, aký dlhý spánok je pre vás potrebný? Vedci hovoria, že to už nieje 8 hodín, ale že ku kvalitnému spánku nám stačí 6 hodín. Je to však u každého individuálne, každý človek potrebuje na regeneráciu tela a mysle iný čas. Spoznajte sa a uvidíte, že dodržiavanie dĺžky spánku vám pomôže.

Witty Feed
Witty Feed

Vyhnite sa po obede kofeínu. Ten totižto zostáva v tele po dobu ďalších 12. hodín, takže bežná kávička po obede môže spôsobiť, že ešte večer nebudete vedieť zaspať. Ak si však kávu po obede nedokážete odpustiť, mohol by to vyriešiť harmančekový čaj alebo pohár teplého mlieka, ktoré vaše telo upokojí.

Your Coffee Break
Your Coffee Break

Nejedzte na večeru veľké množstvá. Ťažkú či objemnú večeru budete tráviť niekoľko hodín, čo spôsobí problémy pri zaspávaní. Zvyknite si, že hlavné jedlo dňa má byť obed, večeru by ste mali obmedziť na 500 kalórii. 

Dockside Restaurant
Dockside Restaurant

Ak si počas dňa zacvičíte, večer určite lepšie zaspíte. Nemusíte samozrejme chodiť každý deň do fitka, stačí, ak pôjdete do práce či do školy pešo (samozrejme, iba ak vám cesta pešo do práce nepotrvá 3 hodiny). Je však dôležité vykonávať pohyb. 

Learn To Live
Learn To Live

Nepite alkohol 2 hodiny pred spánkom. Aj keď sa vám môže zdať po dvoch pivkách alebo pohári vína, že ste ospalí, nie je to veľmi tak. Alkohol vám spôsobí nepokojný a prerušovaný spánok, počas ktorého si telo vôbec neoddýchne. Ak pijete často, môžete z neho dokonca začať chrápať. Samozrejme, že to v niektoré dni nejde, avšak vyskúšajte túto zásadu využívať čo najčastejšie a výsledky sa dostavia samé. 

Stylish Angels
Stylish Angels

Na ďalšej strane sa dočítate aj to, ktoré polohy spánku sú pre vás najlepšie a najzdravšie….


Komentovať (0)