foto: moviestillsDB.com

Reklama vie vyzerať aj nevinne.

A práve tie najväčšie zvieratá na trhu vám ju nebudú tlačiť do očí na billboardoch ani v reklamných spotoch. Spravia to šikovnejšie. Možno vám tieto logá udrú do oka a možno nie. V každom prípade tu však sú a zapíšu sa vám do podvedomia. Väčšina zmienených značiek mala dobré meno na trhu dávno pred filmom, no rozhodne im tieto reklamy neuškodili. Pri niektorých sa dokonca zdá, že financovali celé snímky.

Pulp Fiction / Pulp Fiction: Historky z podsvetia

IMDB: 8,9/10
ČSFD: 91%

spoločnosťMcDonald’s

Pulp Fiction je ikonický film, ktorého názov snáď nie je neznámym pojmom absolútne pre nikoho. Podobne populárna je aj scéna, v ktorej sa Vince s Julesom rozprávajú o výlete do Európy a nepatrných rozdieloch medzi Spojenými štátmi a starým kontinentom. Svoju debatu orientujú najmä na McDonald’s a ich svetoznáme sendviče. Keď však príde reč na Burger King, Vince jednoducho odpovedá: „Do Burger Kingu som nešiel.“ Ťažko povedať, či išlo o platené promo, no rozhodne ste neboli jediní, kto po dopozeraní filmu dostal chuť na šťavnatý burger.

Dirty Harry / Drsný Harry

IMDB: 7,8/10
ČSFD: 81%

spoločnosťSmith & Wesson

Drsný Harry ja ďalšia z kultových klasík, ktorú istotne neprehliadol žiadny filmový fanúšik. Film, v ktorom v hlavnej úlohe exceluje Clint Eastwood mal veľmi zaujímavý a netradičný product placement, ktorým bola zbraň .44 magnum. Tú vyrába napríklad firma Smith & Wesson, ktorej značne porástli predaje tohto modelu po tom, čo ho v ruke držal ikonický hrdina. Odvtedy sa táto zbraň aj referovanie na mnohé ďalšie, stala klasikou akčných filmov.

Transformers

IMDB: 7,1/10
ČSFD: 77%

spoločnosť: Chevrolet (Camaro)

Čo prvé vám napadne, keď sa povie Transformers? Zrejme toho bude viac. Napríklad sexy krivky Megan Fox, ikonické výbuchy, ktoré vznikli pod taktovkou Michaela Baya, či nablýskané žlté Camaro. Pozoruhodné je, že to rozhodne nebudú autoboti, o čom budete premýšľať, keď sa tento film spomenie. To je však úplne v poriadku, keďže po uvedení premiéry filmu sa žlté Camaro SS stalo väčšou ikonou značky Chevrolet, ako kedykoľvek predtým.

Matrix

IMDB: 8,7/10
ČSFD: 90%

spoločnosť: Nokia

Ak vám nejde na rozum, čo bolo hlavným promovaným objektom vo filme Matrix, asi to bude tým, že doba odvtedy značne pokročila a o podobný produkt by už dnes nikto ani len nezavadil pohľadom. Bola to však práve štýlová Nokia, ktorá dostála postavy dnu a von z Matrixu. Podobne, ako to bolo so žltým Camarom, aj Nokia a jej model 8110, si mohli užívať vďaka filmu intenzívnu popularitu.

Jurassic Park / Jurský park

IMDB: 8,1/10
ČSFD: 86%

spoločnosť: Mercedes-Benz

Jurský park je jedným z legendárnych diel, ktoré sa však tiež netají svojím sponzorom. Logo Mercedesu tu totiž môžeme vidieť častejšie, ako dinosaurov. A to sa pritom netýka len nových titulov. Bola to práve pôvodná séria filmov o Jurskom parku, ktorá spopularizovala Mercedes triedy M. V 90. rokoch sa z tohto vozidla stala legenda, pre ktorú nie je žiaden terén neprekonateľný.

Harold & Kumar Go to White Castle / Pofajčíme, uvidíme

IMDB: 7,1/10
ČSFD: 66%

spoločnosť: White Castle

Pofajčíme, uvidíme je ďalšie z diel, ktoré zrejme pozná takmer každý. Product placement má však už aj vo svojom názve, keďže v originálnom znení by sme mohli film preložiť ako Harold a Kumar idú White Castlu. Zrejme nie je nutné vysvetľovať, čo je to White Castle, aj napriek tomu, že tento legendárny americký reťazec fast foodov s hranatými burgrami na Slovensku nemáme. Keďže jediná ambícia marihuanou opojených hrdinov je dostať sa do tohto fast foodu, je jasné, že lepšiu reklamu si už táto reštaurácia priať ani nemohla.

Cast Away / Stroskotanec

IMDB: 7,8/10
ČSFD: 82%

spoločnosť: Wilson

Stroskotanec svoj product placement tiež poňal veľmi šikovne a dokázal ho zatiahnuť do hlavnej premisy filmu. Pozoruhodné však je, že film dokázal tento produkt, volejbalovú loptu od spoločnosti Wilson, do deja zahrnúť tak, že dokonca vyvolal nemalé množstvo emócií.

Top Gun

IMDB: 6,9/10
ČSFD: 68%

spoločnosťKawasaki, Americká armáda a Ray-Ban

Top Gun je zrejme najefektívnejšia reklama, akej sa mohla dočkať Americká armáda. Po uvedení tohto filmu do kín sa totiž začali mladí vojaci verbovať sami. Akoby aj nie. Veď Tom Cruise dokázal z vojenského povolania spraviť tú najcoolovejšiu úlohu na svete. Okrem toho, vo filme poslúžil aj ako model pre okuliare Ray-Ban, ktoré mu perfektne sekli aj v iných dielach a predaje stúpli aj výrobcovi motoriek Kawasaki, keďže na jednej takej jazdil Maverick vo filme.

Back to the Future / Návrat do budúcnosti

IMDB: 8,5/10
ČSFD: 89%

spoločnosť: DeLorean Motor Company, Pepsi a Pizza Hut

Celý rad reklám do svojho filmu zaradili aj tvorcovia Návratu do budúcnosti. V prvom rade tu vidíme auto od DeLorean Motor Company, ktoré si predsa vo filme zahralo takmer hlavnú úlohu. Značného miesta sa však dočkali aj značky ako Pepsi či Pizza Hut. Obľúbený pizza fast food si získal pozornosť aj vo filme Demolition Man, kde však bol neskôr nahradený reštauráciou Taco Bell. Obe reštaurácie však vlastní jedna spoločnosť.

The Internship / Stážisti

IMDB: 6,3/10
ČSFD: 61%

spoločnosť: Google

Na záver si samozrejme spomenieme aj celovečernú reklamu na Google. Celkom vtipný a nevinný film, v ktorom si hlavné úlohy zahrali Owen Wilson a Vince Vaughn, by sa mohol pokojne odohrávať v celkom inej IT spoločnosti a nič z deja by nebolo nutné meniť. Napriek tomu však vidíme logo Googlu v tomto filme úplne všade. Keďže film mal veľmi majetného sponzora, dalo by sa čakať, že bude kvalitatívne skutočne vynikať, no to sa nestalo.

Príbehy
0
Komentovať (0)