foto: Facebook - HSH

/ 0 / mchl
Medzi humorom, kreativitou a etickým správaním sa v reklame, je niekedy naozaj tenká hranica.

Tento raz ju prekročila, v tom negatívnom zmysle, slovenská firma HSH, ktorá sa špecializuje predovšetkým na výrobu hydinového mäsa. Za všetko mohol ich príspevok na Facebooku, v ktorom prezentovali svoj výrobok „bôčik“. Problémom bol ich slogan, s ktorým daný výrobok odprezentovali.

Vyzeralo to takto

foto: Facebook – HSH

Pod príspevkom, ktorý medzičasom firma stiahla, sa strhla búrlivá diskusia, ktorá obviňovala firmu z xenofóbneho správania, či rasizmu.

Post s bravčovým bôčikom sme aj napriek množstvu pozitívnych ohlasov a minimálnemu množstvu negatívnych ohlasov z našej stránky odstránili,“ vyjadrili sa pre sme.sk zástupcovia firmy.

Z nášho pohľadu, sa firme podarilo presne to, čo chcela. Do štvrtku 20.7. 2017, kedy bol príspevok zverejnený,  veľa ľudí o tejto firme možno ani nepočulo. Vďaka tomuto kontroverznému príspevku je však predsalen o čosi známejšia. Aj za cenu nie úplne pozitívneho PR.

Daná propagácia výrobku bola možno až príliš prvoplánová a v konečnom dôsledku irelevantná. Spojitosť medzi moslimami, islamom, a tým, že nejedia bravčové mäso je predsalen trochu „mimo“, kedže zrovna teroristické skupiny, sú asi tie posledné, ktoré podobné „prikázania“ aj naozaj praktizujú. Sami žijú zhýralým životom a náboženstké tradície sú im ukradnuté.

Prečo vlastne firma zvolila túto formu komunikácie? „Máme zákazníkov ako zo židovskej, tak aj z moslimskej obce, a práve na jednom z našich stretnutí so zástupcami moslimskej obce túto vetu jeden z moslimov povedal ako vtip. Práve preto sme si dovolili aj takéto niečo uverejniť aj napriek faktu, že ide o veľmi chúlostivú tému,“ dodali zastúpcovia firiem pre portál sme.sk.

Pozri aj: Učiteľka napísala rasistický mail o vlasoch malej černošky. Jej mama to však nenechala tak a celý internet jej vyjadruje podporu

sketcher.sk


Komentovať (0)