Od apríla sa zvyšujú sumy stravného pri tuzemských pracovných cestách, od ktorých sa odvíjajú ďalšie sumy, ako napríklad finančného príspevku na stravovanie a minimálna hodnota stravovacej poukážky. Tá sa zvýši zo súčasných 6,23 eura na 6,60 eura. V utorok na to upozornili odborníci z advokátskej kancelárie Ružička and partners.
správy od nás budete mať ako prví.
Sumy stravného sa menia na základe oznámenia Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR z konca minulého týždňa. Zároveň sa okrem minimálnej hodnoty stravovacej poukážky zvyšuje aj suma stravného pri pracovných cestách v časovom pásme od päť do 12 hodín na 8,80 eura, od 12 do 18 hodín na 13,10 eura a nad 18 hodín to bude od apríla 18,40 eura.
Ľuďom pridajú 20 centov
Keďže minimálny príspevok zamestnávateľa na stravovanie je 55 % ceny jedla a cenou jedla sa rozumie hodnota stravovacej poukážky, ak zamestnávateľ poskytuje stravné poukážky alebo finančný príspevok na stravovanie, od 1. apríla 2025 minimálna výška príspevku bude v sume 3,63 eura, namiesto doterajších 3,43 eura. Zákonník práce určuje iba minimálnu hodnotu stravovacej poukážky, takže zamestnávateľ sa môže rozhodnúť poskytovať stravovaciu poukážku aj vo vyššej nominálnej hodnote.
Rozhovor so sprievodkyňou na konci života Janou Gorst: Ako sa postarať o umierajúceho a čo pred smrťou ľutujeme
Boli sme na zabarikádovanom námestí, kde prebiehali násilné protesty: Ľudia tam bývajú v stanoch vyše mesiaca
Na dne Liptovskej Mary zostali príbehy 13 obcí: Navštívili sme miesto, ktoré pripomína zmiznuté domovy


















Nahlásiť chybu v článku