Pri pokuse vytvoriť opäť niečo, čo je považované za vrchol svojho žánru, je prirodzené, že sa vyskytnú pochybnosti.

Inak to nebolo ani v prípade nového Levieho Kráľa, ktorý je v podstate tým istým Levím Kráľom, ktorého poznáme už 25 rokov. Krátko pred začatím predstavenia sa dalo napätie v sále krájať. Sú to tie momenty, ktoré sa často neopakujú a človek si pri nich môže povedať: Bol som pri tom. Pád železnej opony, posledné turné Black Sabbath alebo premiéra filmu, od ktorého má každý obrovské očakávania.

Nový film Leví kráľ

V prípade Levieho Kráľa treba hodiť všetky predsudky za hlavu. Ak budeme rátať s tým, že väčšinu divákov vychovala pôvodná oscarová verzia animovaného filmu z roku 1994, môžeme sa spoľahnúť na to, že každý tak trochu vedel/vie do čoho išiel/pôjde. Leví Kráľ 2019 vás rozhodne neprekvapí. Nemá čím. Všetci totiž vieme, že príbeh sa začína na Levej skale, a že „všetko čoho sa dotýka žiara, je naše kráľovstvo„.

MovieStillsDB.com

U Disneyho nič nové

Napriek tomu film dokáže miešať divácke emócie presne tak, ako to robia najlepšia filmári vo všetkých úspešných projektoch. Chvíľu je všetko v poriadku, no hneď na to prichádza dramatický zvrat… Ani neviete ako a opäť sa smejete. Ťažko však povedať, či môžeme dať za toto kredit Jonovi Favreauovi. Ten síce vytvoril vizuálne prekrásny a uveriteľný príbeh, no stavil na istotu. Pôvodný scenár nasledoval do bodky až na pár drobných zmien…

Aj v tomto však spočíva čaro filmu. Ak ste aj vy otočili na starej VHS-ke film toľkokrát, až sa zodrala, potom aj vy poznáte všetky ikonické scény. Film otvára svoju prvú sekvenciu so známou piesňou. Zvieratá sa poberajú na ceremóniu presne v tom istom poradí a v tej istej scenérii ako v animáku. Ale skutočne to vadí? Je to síce veľmi prekvapivé, no odpoveď je nie. Pri remakoch sme zvyknutí na kritiku tvorcov za to, že toho priveľa zmenili. Jon Favreau si to však nedovolil.

MovieStillsDB.com

Zábava pre všetkých

Citlivý divák si všimne, že režisér zaobchádza s filmom veľmi opatrne. Je si vedomý toho, že drží v rukách filmový klenot a nedovolí, aby sa mu čokoľvek stalo. Toto je však veľmi zvláštna taktika, ktorá by pri novom spracovaní 99% projektov nefungovala. Favreau, ktorý nám dal Vianočného škriatka, Irona Mana či Knihu džunglí, však nie je žiadny nováčik a vie presne čo treba k tomu, aby film fungoval. A keďže Leví Kráľ fungoval skvelo od svojho počiatku, jediné čo si pýtalo zmenu, boli staré šaty.

MovieStillsDB.com

O zbytok sa báť nemusíte. Dostanete scény, ktoré poznáte a milujete, dostanete piesne, ktoré znejú až podozrivo harmonicky vo vašich ušiach a dostanete zážitok, za aký si platíte. Ak však čakáte niečo nové, Leví Kráľ vaše očakávania nesplní. Práve tým však celkom nadchne najmenších divákov, ktorí film sledovali so zatajeným dychom, ale aj tých starších, ktorí pri sledovaní filmu zabudnú na svoje každodenné problémy a sledujú ho v duchu motta: Hakuna Matata.

Odporcovia dabingu sa zrejme nepotešia, keďže film v slovenských kinách uvidíte len v slovenskom znení. Na jednej strane určite zamrzí, že nebudeme počuť magické hlasy Donalda Glovera a Beyoncé, ktorí sa ujali hlavných úloh v pôvodnom znení, no na strane druhej, aj slovenský dabing odvádza dobrú prácu a darí sa mu v divákovi oživiť staré, dávno zabudnuté, no prekrásne emócie. A ak sa na filme zastavíte kým je jeho premiéra čerstvá, určite spoločne s ostatnými divákmi zažijete naozaj unikátny, dychberúci zážitok.

Naše hodnotenie: 4,5/5

Leví Kráľ/ Lion King

Réžia: Jon Favreau