V reštauráciách a stánkoch s rýchlym občerstvením uzatvára zákazník kúpnu zmluvu ako kdekoľvek inde a má tak možnosť v prípade nespokojnosti uplatniť reklamáciu. Predajcovia zodpovedajú za to, že ponúkané pokrmy a nápoje majú deklarované vlastnosti, či už sú prezentované v jedálnom lístku alebo ústne dohodnuté s obsluhou. Prípadne by mali zodpovedať všeobecným zvyklostiam.
„V zásade platí, že reklamovať môžete čokoľvek, čo je predmetom kúpnej zmluvy, ktorú s podnikateľom prevádzkujúcim reštauráciu či občerstvenie uzatvárate. Dôvodom na reklamáciu môže byť množstvo, teplota, zloženie, zlý postup prípravy či chuť pokrmov a nápojov,“ vysvetlila riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová.
Dajte si pozor na to, aby ste boli slušný a objektívny
Ak si zákazník všimne, že niečo nie je s objednaným pokrmom v poriadku, mal by čo najskôr informovať obsluhu a požiadať o riešenie. Mal by byť pritom objektívny, slušný a popísať problém čo najkonkrétnejšie.
Nespokojný hosť má právo v prípade nedostatkov požadovať primeranú zľavu alebo žiadať nápravu. Ak ide o zjavný nedostatok, napríklad obsluha prinesie úplne iné jedlo, o nápravu je potrebné žiadať ihneď. „Určite nie je možné zjesť celý pokrm a potom reklamovať zle dodanú objednávku už s prázdnym tanierom,“ upozornila Hekšová. Pokiaľ má jedlo či nápoj závažné nedostatky, ktoré nie je možné napraviť, môžu spotrebitelia odstúpiť od zmluvy a nič neplatiť.
Zľava za dlhé čakanie, alebo odchod
Zákazník sa môže ohradiť aj v prípade príliš dlhého čakania na obsluhu. „Ak na obsluhu čakáte čas neúmerný zložitosti objednávky, môžete žiadať zľavu, alebo môžete od kúpnej zmluvy odstúpiť a odísť,“ priblížila šéfka spotrebiteľskej organizácie. Situácia je iná, ak obsluha o dlhšom čase prípravy jedla vopred informuje a hosť s tým súhlasí. Ak by však reštaurácia aj tento čas prekročila, môže požadovať zľavu alebo od zmluvy odstúpiť.
V najhorších prípadoch sa môžu zákazníci obrátiť aj na štátne dozorné orgány. Ak narazia na problém týkajúci sa hygieny či bezpečnosti potravín, môžu kontaktovať Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR a jeho regionálne zložky.
Objavili sme klenot, nikdy ste o ňom nepočuli: Prešli sme sa po najstaršom drevenom moste v Európe a navštívili unikát
Jednu chcel označiť horiacou cigaretou, inú zase zbil do bezvedomia. Čím bol Picasso väčší sadista, tým lepšie maľoval
Zrezanú kožu prišíval na tváre, topila sa v hnise, stál pri prvej plastike penisu: Chirurg experimentoval s obeťami vojny
ANKETA: Nemá to tu čo robiť. Pýtali sme sa Slovákov, či nakupujú v ruskom reťazci MERE a čo si o ňom myslia
Odborníčka na dýchanie Petra Gaul: 60 až 80 % z nás nedýcha správne. Čo bude platiť večne, sú 3 zásady
Najslávnejšia krádež v histórii umenia. Mona Lisa zmizla na dva roky z Louvru, podozrivý bol aj Picasso
Na Slovensku otvorili unikátny obchod: Za pár eur tu nakúpite veci, ktoré inde zrejme nenájdete, čaká na vás aj prekvapenie
Za obed som platila 2 eurá: Bola som 21 dní v top exotickej destinácii a zapisovala si výdavky. Cena dovolenky ma šokovala
Pri natáčaní Priateľov strčil jazyk do úst Rachel a Monike. Jean-Claude Van Damme si vyslúžil prezývku „Van Zúfalec“
Kričal, že nechce zomrieť a vbehol do lesa: Zmiznutie Larsa Mittanka v Bulharsku sledujú milióny ľudí, hľadajú ho už 11 rokov












Nahlásiť chybu v článku