V reštauráciách a stánkoch s rýchlym občerstvením uzatvára zákazník kúpnu zmluvu ako kdekoľvek inde a má tak možnosť v prípade nespokojnosti uplatniť reklamáciu. Predajcovia zodpovedajú za to, že ponúkané pokrmy a nápoje majú deklarované vlastnosti, či už sú prezentované v jedálnom lístku alebo ústne dohodnuté s obsluhou. Prípadne by mali zodpovedať všeobecným zvyklostiam.
„V zásade platí, že reklamovať môžete čokoľvek, čo je predmetom kúpnej zmluvy, ktorú s podnikateľom prevádzkujúcim reštauráciu či občerstvenie uzatvárate. Dôvodom na reklamáciu môže byť množstvo, teplota, zloženie, zlý postup prípravy či chuť pokrmov a nápojov,“ vysvetlila riaditeľka spotrebiteľskej organizácie dTest Eduarda Hekšová.
Dajte si pozor na to, aby ste boli slušný a objektívny
Ak si zákazník všimne, že niečo nie je s objednaným pokrmom v poriadku, mal by čo najskôr informovať obsluhu a požiadať o riešenie. Mal by byť pritom objektívny, slušný a popísať problém čo najkonkrétnejšie.
Nespokojný hosť má právo v prípade nedostatkov požadovať primeranú zľavu alebo žiadať nápravu. Ak ide o zjavný nedostatok, napríklad obsluha prinesie úplne iné jedlo, o nápravu je potrebné žiadať ihneď. „Určite nie je možné zjesť celý pokrm a potom reklamovať zle dodanú objednávku už s prázdnym tanierom,“ upozornila Hekšová. Pokiaľ má jedlo či nápoj závažné nedostatky, ktoré nie je možné napraviť, môžu spotrebitelia odstúpiť od zmluvy a nič neplatiť.
Zľava za dlhé čakanie, alebo odchod
Zákazník sa môže ohradiť aj v prípade príliš dlhého čakania na obsluhu. „Ak na obsluhu čakáte čas neúmerný zložitosti objednávky, môžete žiadať zľavu, alebo môžete od kúpnej zmluvy odstúpiť a odísť,“ priblížila šéfka spotrebiteľskej organizácie. Situácia je iná, ak obsluha o dlhšom čase prípravy jedla vopred informuje a hosť s tým súhlasí. Ak by však reštaurácia aj tento čas prekročila, môže požadovať zľavu alebo od zmluvy odstúpiť.
V najhorších prípadoch sa môžu zákazníci obrátiť aj na štátne dozorné orgány. Ak narazia na problém týkajúci sa hygieny či bezpečnosti potravín, môžu kontaktovať Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR a jeho regionálne zložky.
Ricardo sa prisťahoval na Slovensko: Keď som sem prišiel, prenájmy v Bratislave stáli 600 eur, životné náklady stúpajú
Videli sme najkrajšie vianočné trhy u nás: Cítili sme sa ako v rozprávke, viadukt sa rozsvietil prvýkrát za 90 rokov
Matúš chodí všade pešo: V tejto európskej krajine sme sa báli. Chodník na Novom Zélande začína dezinfekčnou stanicou
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom
Stavať ho začali ešte za Mečiara: Pri tuneli Višňové sa vystriedalo 12 ministrov, skoro po 30 rokoch ho otvárajú
Zažili sme unikát, aký inde na Slovensku nenájdete: V decembri sme sa ocitli v srdci džungle, zaplatíte 8 eur
Bola vysušená doma v garáži a jej rodina si to nevšimla. Analytička povedala, kto môže mať problém s energopomocou
Nielen Culkinovi zo slávy preplo: Jeho filmový brat pýtal za podpis peniaze, svoju partnerku takmer uškrtil
Okamžite si ich bežte pozrieť: Našli sme 10 najlepších filmov roku 2025, mnohé z nich vám úplne ušli









Nahlásiť chybu v článku