Foto: Screen (Instagram.com)

/ 0 / Michaela
Na Facebooku sa zobrazuje takmer všetko. No to, čo by malo byť normálne, je paradoxne zakázané.

Každá žena vie, že nájsť vhodnú podprsenku je častkrát hotové umenie. Vydarenú reklamu na podprsenku Berlei Australia, v ktorej sa nájde väčšina žien, však Facebook zakázal. Ľudia nechápu, čo je na nej také pohoršujúce.

Naopak, reklama je veľmi milá. Zobrazuje, čo všetko si musí „vytrpieť“ ženské poprsie. Počas 45-sekundovej reklamy sa prsia dožadujú svojich práv. „Sme zviazané a stlačované, skrývané aj stredobodom pozornosti. Ukazujú nás na obdiv. Už žiadne tlačenie a obmedzovanie. Je načase, aby sa k nám správali milo.“ To sú slová prsníkov, ktoré si v mene módy vytrpia viac než dosť. V kratučkom videu máte možnosť uvidieť, čo všetko sú ženy schopné urobiť, aby prsia „nainštalovali“ do želanej pozície. Je to bolestivé a nepríjemné? Áno. No reklama na podprsenky Womankind ukazuje, že to tak nemusí byť. Však pozrite si ju sami. Určite v nej nenájdete nič nemravné.

V reklame nenájdeme ani odhalené bradavky. Tie sú starostlivo rozmazané. Tak kde je problém? Facebook však túto reklamu vyhodnotil ako príliš urážlivú a zakázal jej zverejňovanie nielen na samotnom Facebooku, ale aj na Instagrame. Podľa news.com.au, zástupcom Facebooku vadí najmä „rozpixelovaná nahota, sústredenie sa na skákajúce poprsie a nadmerne zväčšené obrázky.“ 

Môžeme to vysvetliť aj oveľa jednoduchšie. Sociálnej sieti vadí na reklame úplne všetko. I keď nám určite dáte za pravdu, že reklama je originálna a skutočne ľudská. Mohla osloviť tisíce skutočných žien, ktoré vedia, že zlá podprsenka sa môže stať mučiacim nástrojom. No podľa vnútornej politiky reklám na Facebooku, sa žiadne video nemôže sústrediť iba na určitú časť tela, pretože by to mohlo uraziť určitú skupinu užívateľov.

Ak sa na túto reklamu spoločnosti Berlei Australia pozrie akákoľvek žena, určite sa nebude cítiť urazená. Práve naopak. Samotný výrobca podprseniek podal vyhlásenie, v ktorom uviedol: „Reklama mala za cieľ zvýrazniť každodennú realitu, ktorú zažívajú všetky ženy, a to úprimným a autentickým spôsobom. Podprsenka aj samotná reklama bola navrhnutá s cieľom podporiť ženy, aby sa o seba starali a investovali do seba.“ Asi je chyba v samotnej ľudskej spoločnosti, v ktorej sú prsia vnímané len ako sexuálny objekt. A pritom by to tak vôbec nemalo byť. Prsia majú oveľa viac funkcií, než potešovať mužský zrak.

Pohodlná podprsenka by mala byť základom šatníka každej ženy. Čo je na nej také pohoršujúce?

Ľudia na sociálnych sieťach vyjadrujú spoločnosti podporu a oceňujú naozaj originálnu reklamu. „Tá reklama nemá chybu! Je vtipná, vynikajúca a s jasným posolstvom,“ dozvieme sa v komentári pod videom.  Zdá sa, že Facebook nemá na všetkých rovnaký meter. Stačí si len zrolovať nástenku a z každého rohu sa na vás vysypú prsnaté modelky, či príspevky so silným sexuálnym podtextom, a to už nehovoríme o násilí vo videách, ktoré sa spúšťajú automaticky.

„Mám rád Facebook, pretože mi umožňuje spájať sa s rodinou. Ale vlastníci sú čistí pokrytci. Každý deň vidím na svojej nástenke príspevky a videá so zavraždenými obeťami vojny. Viackrát som ich už nahlasoval. No dostal som odpoveď, že tie fotografie či videá neporušujú ich štandardy,“ vyjadruje sa Julio Mendieta, jeden z každodenných užívateľov najväčšej sociálnej siete na svete. A jeho príspevok má naozaj výpovednú hodnotu. Veď prvotná funkcia pŕs je kŕmenia potomstva, no vyzerá to tak, že mnohí na to zabudli.

Keď sa však bližšie pozrieme na posolstvo firmy Berlei, dozvieme sa, že sa naozaj snažia podporiť ženy. „Musíte dôverovať vo vlastné sily. A to aj v tedy, keď vám nikto neverí,“ tvrdí Serena William, ktorá sa stala tvárou spoločnosti.

A na margo celej (nezmyselnej) kauzy nám ostáva veriť len v jediné. Aj negatívna reklama je reklama. Snáď to tejto spoločnosti prinesie kopec nových spokojných zákazníčok.

Pozri aj: Každý odtieň je nádherný. Fotograf zachytil rozdielne tóny kože na dôkaz toho, že rozmanitosť je krásna

indy100.com


Komentovať (0)