foto: Pixabay

Toto vedecké zdôvodnenie asi prekvapí viacerých z nás...

Nedávna štúdia publikovaná v Jornal of Consumer Psychology odpovedala na otázku, ktorá trápi ľudí asi od samého začiatku. Akému pohlaviu v skutočnosti dávajú prednosť rodičia? Naozaj túžia muži po synovi, aby mali komu odovzdať múdrosť? Ak áno, tak prečo je to tak?

Článok pokračuje pod videom ↓

Štúdiu má „na svedomí“ Rutgers School of Business, ktorá bola zvedavá na preferencie rodičov pri výbere pohlavia. Možno mnohí zdvihnú obočie. Čo má nejaká škola biznisu spoločné s touto otázkou? Možno viac, akoby ste čakali. Výsledky štúdie totiž to poukázali na starý známy fakt, že za všetkým treba (bohužiaľ) hľadať peniaze.

pixabay.com

Rodičia preferujú svoje pohlavie

Teda muž túži po synovi, zatiaľ čo žena túži po dcére. Podľa štúdie sú práve peniaze tým najdôležitejším faktorom, ktorý nás podvedome ovplyvňuje pri preferencii určitého pohlavia. Hoci až 90 percent respondentov v štúdii uviedlo, že peniaze pre nich nezohrávajú až takú rolu, výsledky štúdie ukázali pravý opak. Pozrime sa na to na príklade. Otec môže synovi kupovať vláčiky či LEGO stavebnicu, s ktorou sa zahrá aj sám. Mamy sa neskôr môžu deliť s dcérami o make-up, kozmetické novinky, či len obyčajné gumičky do vlasov. Matky preto oveľa radšej investujú viac peňazí do dcéry, zatiaľ čo oteckovia skôr otvárajú peňaženku pri synoch. V jednom teste dokonca urobili jeden experiment, ktorý potvrdzuje tieto preferencie. Rodičom dali k dispozícii približne 21 eur, pričom im dovolili kúpiť darček pre jedno dieťa. Väčšina matiek kupovala darček pre dcéru, zatiaľ čo oteckovia sa rozhodli potešiť svojich synov.

pixabay.com

I keď niektorí môžu byť s výsledkov tejto štúdie sklamaní, musíme uznať, že je v tom určitá logika. Asi mužom by sa len ťažko kupovalo nové oblečenie pre bábiky, zatiaľ čo ženy by boli bezradné pri výbere správneho modelu lietadiel.

Pozri aj: Ešte sa to nikomu nepodarilo. Túto mladú Slovenku nominovali na juniorskú Nobelovu cenu

indy100.com
Uložiť článok

Najnovšie články