Foto: Pixabay

/ 38 / Lukáš M.
Chceli by ste si zapamätať viac svojich snov? Stačí vám k tomu tento vitamín.

Stáva sa to každému z nás. Spíme, sníva sa nám veľmi živý sen, no keď ráno vstaneme, ani za svet si nevieme spomenúť, o čom vlastne bol. Vedci dokázali, že každému z nás sa sníva približne rovnako často a za jednu noc môžeme prežiť dokonca až 7 snov. Ráno si však nemusíme spomenúť ani na jediný. Ako to napraviť? Nový výskum ponúka jednoduché riešenie. 

Zapamätať si vlastný sen nie je vôbec samozrejmosťou. Ak nie ste zbehlý v tzv. lucidnom snívaní (vedomé), potom neviete sami seba donútiť, aby ste si sen po zobudení zapamätali aj dlhšie ako pár sekúnd. Vo vedeckom časopise Perceptual and Motor Skills sa však objavila štúdia austrálskych vedcov, ktorá ponúka celkom jednoduché riešenie, ako si sny zapamätať. Stačí na to jediný vitamín.

Foto: Pxhere

Výskumníci z austrálskej univerzity v meste Adelaide sa prednedávnom pustili do zaujímavého experimentu. Mali totiž hypotézu, že vitamín B6 by mohol ľuďom pomôcť lepšie si zapamätať sny, ktoré mali počas svojho spánku. Na vzorke 100 respondentov sa teda pustili do overenia svojej teórie. Polovica respondentov počas 5 dní užívala každý večer 240 mg vitamínu B6. Druhá polovica účastníkov výskumu užívala placebo. Hypotéza sa potvrdila.

Vzorka respondentov síce nebola veľká, no i tak vedci svoju teóriu potvrdili. Ľudia, ktorí 5 dní po sebe pred spánkom užívali vitamín B6 si naozaj pamätali oveľa viac snov a ich spomienky boli i podstatne detailnejšie ako respondenti, ktorí užívali placebo. Autor štúdie Dr. Denholm Aspy však upozorňuje, že vitamín B6 neovplyvňuje živosť či intenzitu snenia. Pomáha len človeku lepšie si na tieto zážitky spomenúť.

Foto: Pixabay

Ako konkrétne pomáha vitamín B6 pri spomínaní si na vlastné sny, známe nie je. Je všeobecne známe, že spomenúť si na sen je problém neurologického charakteru. Počas spánku sú totiž procesy vytvárajúce naše dlhodobé spomienky pozastavené. Napriek tomu jednoduchý experiment ukázal, že zvýšenie množstva vitamínu B6 v ľudskom tele pomáha.

Ak si chcete lepšie pamätať svoje zážitky zo snov, nemusíte vitamín B6 prijímať v tabletách. Prirodzene sa nachádza v mäse, mliečnych výrobkoch, celozrnnom pečive, banánoch, špenáte či avokáde.

Pozri aj: Poznáme spôsob, ako sa to dá. Vedci po prvýkrát potvrdili techniku, ktorou dokážeme ovládať naše sny

sciencealert.com



Komentovať (0)