Foto: Facebook (Lidl Slovensko)

Rok 2025 sa pre nemecký diskont Lidl nesie v znamení otvárania nových predajní. My vám teraz priblížime, ako takýto proces vyzerá.

Rozširovanie obchodnej siete, približovanie sa spotrebiteľom, zdravý boj s konkurenciou či výzvy týkajúce sa náboru kvalitných pracovníkov. To je každodenná realita slovenského maloobchodného trhu a výnimkou nie sú ani najväčšie potravinové reťazce. Azda najvýraznejšie v tomto smere vstúpil do aktuálneho roka Lidl.

Nemecký reťazec u nás pôsobí už od roku 2004, keď na slovenský trh oficiálne vstúpil otvorením bratislavskej predajne na Galvaniho ulici. Tá bola v ten istý deň nasledovaná trinástimi ďalšími obchodmi, predovšetkým naprieč západným a stredným Slovenskom. Postupne na mapu pridával ďalšie lokality a za pár mesiacov mal otvorených viac ako 40 tuzemských obchodov.

V súčasnosti je počet otvorených predajní na čísle 174, pričom práve tento rok Lidl v počte nových prevádzok nad konkurenciou vyhráva. V prvých štyroch mesiacoch roka 2025 otvoril už sedem predajní. Konkrétne išlo o lokality Stará Turá, Dunajská Lužná, Hlohovec, Prešov, Hnúšťa, Nové Zámky a Martin. Ako sme vás nedávno informovali, pribudnúť by mali aj lokality ako Teplička nad Váhom, Kúty, Poltár či bratislavská časť Bory.

Proces otvárania nových predajní však nie je krátkodobou a rýchlou záležitosťou. Spoločnosť pri expanzii často posudzuje viacero faktorov, ktoré ovplyvňujú konečné rozhodovanie. My sme sa v našom najnovšom rozhovore porozprávali so zástupcami diskontného reťazca a zisťovali, čo sa skrýva „za oponou“ plánovania, príprav a realizácie nových obchodov.

Odpovedá Matúš Šutka – Vedúci regionálnych expanzných kancelárií

Ako vyzerá proces hľadania lokality pre novú predajňu? Oslovujú vás aj developeri nákupných centier či retail parkov?

V rámci našej stratégie máme zadefinovaný zoznam lokalít, v ktorých by sme radi otvorili našu predajňu a na tie sa zameriavame. Skúmame možnosti v daných lokalitách a snažíme sa vyhľadať vhodné pozemky/priestory, v ktorých by sme vedeli zrealizovať našu predajňu. Za týmto účelom sa využíva celý rad zdrojov, a to od verejne dostupných databáz nehnuteľností až po priame oslovovanie obchodných partnerov, ktorí v rámci lokalít pôsobia.

Nakoľko trh nehnuteľností je štandardným trhom, kde existuje tak dopytová ako aj ponuková stránka a prebieha na ňom súťaž na oboch týchto stranách, bývame oslovovaní aj zo strany obchodných partnerov, ktorí majú záujem v jednotlivých lokalitách budovať svoje retailové projekty.

Ilustračná foto: Facebook – Lidl Slovensko

Aké faktory momentálne rozhodujú pri výbere novej lokality?

Pri hľadaní nových lokalít zohľadňujeme viacero aspektov, ako je napríklad počet obyvateľov v príslušnej spádovej oblasti, kúpyschopnosť obyvateľstva, či už máme v blízkosti alebo priamo v príslušnej lokalite otvorenú predajňu a celý rad ďalších aspektov.

Je pre vás atraktívnejšia samostatne stojaca predajňa, alebo predajňa, ktorá je súčasťou nákupného centra či retail parku?

Tento článok je dostupný členom Interez PREMIUM

Uložiť článok

Najnovšie články