Ochota dať sa zaočkovať je v porovnaní s marcom na takmer rovnakej úrovni. Už zaočkovaných alebo ochotných dať sa zaočkovať je 48,7 percenta respondentov.
Viac ako tri štvrtiny zaočkovaných respondentov si myslia, že by mali pre nich existovať miernejšie opatrenia v porovnaní s tými, ktorí sa očkovať nedajú. Vyplýva to z najnovších výsledkov kontinuálneho prieskumu Ako sa máte, Slovensko?, ktorý realizovali v máji 2021.
Ochota dať sa zaočkovať stagnuje
Zaočkovaných už je 25,4 percenta respondentov a ďalších 23,3 percenta sa plánuje dať zaočkovať. Počet respondentov, ktorí sa neplánujú dať zaočkovať, stúpol z marcových 28,8 percenta na súčasných 30,9 percenta, čo je na úrovni štatistickej chyby. Nerozhodnutých je 20,4 percenta respondentov.

„Zdá sa, že proti ďalšiemu rastu ochoty dať sa zaočkovať je predovšetkým zlepšujúca sa epidemiologická situácia a s tým súvisiaci výrazný pokles obáv z ochorenia,“ zdôraznil Robert Klobucký zo Sociologického ústavu Slovenskej akadémie vied (SAV).
Prieskum ďalej ukázal, že výrazne ochotnejší dať sa zaočkovať a častejšie zaočkovaní sú respondenti z Bratislavského kraja. Zaočkovať sa plánuje alebo sa už dalo 70,6 percenta vysokoškolsky vzdelaných respondentov, ale iba 41,4 percenta respondentov so základným alebo učňovským vzdelaním (bez maturity).
Spomedzi už zaočkovaných respondentov súhlasí s platnosťou miernejších epidemiologických opatrení až 78,7 percenta a z tých, ktorí sa plánujú dať zaočkovať, až 70 percent. „Dá sa pritom predpokladať, že takáto selektívna platnosť miernejších epidemiologických opatrení by tiež mohla prispieť k vyššej ochote dať sa zaočkovať,“ myslí si Klobucký.
Slováci chcú mať možnosť vybrať si vakcínu
Podľa prieskumu sa 57,5 percenta respondentov, ktorí sa plánujú dať zaočkovať, už aj zaregistrovalo do tzv. čakárne na očkovanie. Respondenti, ktorí sa do čakárne ešte nezaregistrovali, ale plánujú sa dať zaočkovať, uvádzali ako najčastejší dôvod nemožnosť vybrať si vakcínu, ktorú chcú (24 percent).
Prieskum iniciovali prieskumná spoločnosť MNFORCE, komunikačná agentúra Seesame v spolupráci so Sociologickým ústavom SAV a Ústavom výskumu sociálnej komunikácie SAV. Jeho najnovšiu časť realizovali od 14. do 20. mája na vzorke 1000 ľudí. Výsledky sú reprezentatívne pre online populáciu Slovenska.
Žije v prenajatom byte, nemá auto a po meste chodí s batohom: Kto je Zohran Mamdani, prvý moslimský starosta New Yorku?
Najnebezpečnejšia žena: Bola posadnutá sexom a vraždila mužov pre zábavu. Dostala tvrdý trest, stále je hrozbou
Budú vianočné trhy v Bratislave drahšie? Stánkarov zaťaží vyššia 23 % DPH, na ľudí tento rok čakajú aj výhodné ponuky
Mamička varí lacné jedlá, aby šetrila peniaze: Podľa ľudí je to ako krmivo pre psa, jej manžel sa správa zvláštne
Navštívili sme nádhernú dolinu a strašidelný hrad úplne zadarmo: Nájdete tu aj jaskyňu a priam dokonalú jesennú prírodu
Boli sme v novom podniku, ktorý otvorili majitelia reštaurácie z Na nože. O tomto európskom klenote ste možno nikdy nepočuli
Jedol psie žrádlo, celý čas bol nahý: Táto reality šou prekonala rekordy, milióny ľudí sledovali mučenie
Herci, ktorí boli počas natáčania Harryho Pottera vymenení: Niekedy to bolo fiasko, inokedy tvorcovia nemali na výber
Terapia červeným svetlom nie je zázračná, tvrdí odborníčka: Vedeckých dôkazov je málo a chýbajú, nie je to všeliek
ANKETA: Nepáči sa mi to, malo by sa to odstrániť. Slovákov sme sa opýtali, čo si myslia o Separovom sprejovaní v Himalájach












Nahlásiť chybu v článku