Každá žena vie, že nájsť vhodnú podprsenku je častkrát hotové umenie. Vydarenú reklamu na podprsenku Berlei Australia, v ktorej sa nájde väčšina žien, však Facebook zakázal. Ľudia nechápu, čo je na nej také pohoršujúce.
Naopak, reklama je veľmi milá. Zobrazuje, čo všetko si musí „vytrpieť“ ženské poprsie. Počas 45-sekundovej reklamy sa prsia dožadujú svojich práv. „Sme zviazané a stlačované, skrývané aj stredobodom pozornosti. Ukazujú nás na obdiv. Už žiadne tlačenie a obmedzovanie. Je načase, aby sa k nám správali milo.“ To sú slová prsníkov, ktoré si v mene módy vytrpia viac než dosť. V kratučkom videu máte možnosť uvidieť, čo všetko sú ženy schopné urobiť, aby prsia „nainštalovali“ do želanej pozície. Je to bolestivé a nepríjemné? Áno. No reklama na podprsenky Womankind ukazuje, že to tak nemusí byť. Však pozrite si ju sami. Určite v nej nenájdete nič nemravné.
V reklame nenájdeme ani odhalené bradavky. Tie sú starostlivo rozmazané. Tak kde je problém? Facebook však túto reklamu vyhodnotil ako príliš urážlivú a zakázal jej zverejňovanie nielen na samotnom Facebooku, ale aj na Instagrame. Podľa news.com.au, zástupcom Facebooku vadí najmä „rozpixelovaná nahota, sústredenie sa na skákajúce poprsie a nadmerne zväčšené obrázky.“
Môžeme to vysvetliť aj oveľa jednoduchšie. Sociálnej sieti vadí na reklame úplne všetko. I keď nám určite dáte za pravdu, že reklama je originálna a skutočne ľudská. Mohla osloviť tisíce skutočných žien, ktoré vedia, že zlá podprsenka sa môže stať mučiacim nástrojom. No podľa vnútornej politiky reklám na Facebooku, sa žiadne video nemôže sústrediť iba na určitú časť tela, pretože by to mohlo uraziť určitú skupinu užívateľov.
Ak sa na túto reklamu spoločnosti Berlei Australia pozrie akákoľvek žena, určite sa nebude cítiť urazená. Práve naopak. Samotný výrobca podprseniek podal vyhlásenie, v ktorom uviedol: „Reklama mala za cieľ zvýrazniť každodennú realitu, ktorú zažívajú všetky ženy, a to úprimným a autentickým spôsobom. Podprsenka aj samotná reklama bola navrhnutá s cieľom podporiť ženy, aby sa o seba starali a investovali do seba.“ Asi je chyba v samotnej ľudskej spoločnosti, v ktorej sú prsia vnímané len ako sexuálny objekt. A pritom by to tak vôbec nemalo byť. Prsia majú oveľa viac funkcií, než potešovať mužský zrak.
Pohodlná podprsenka by mala byť základom šatníka každej ženy. Čo je na nej také pohoršujúce?
Ľudia na sociálnych sieťach vyjadrujú spoločnosti podporu a oceňujú naozaj originálnu reklamu. „Tá reklama nemá chybu! Je vtipná, vynikajúca a s jasným posolstvom,“ dozvieme sa v komentári pod videom. Zdá sa, že Facebook nemá na všetkých rovnaký meter. Stačí si len zrolovať nástenku a z každého rohu sa na vás vysypú prsnaté modelky, či príspevky so silným sexuálnym podtextom, a to už nehovoríme o násilí vo videách, ktoré sa spúšťajú automaticky.
„Mám rád Facebook, pretože mi umožňuje spájať sa s rodinou. Ale vlastníci sú čistí pokrytci. Každý deň vidím na svojej nástenke príspevky a videá so zavraždenými obeťami vojny. Viackrát som ich už nahlasoval. No dostal som odpoveď, že tie fotografie či videá neporušujú ich štandardy,“ vyjadruje sa Julio Mendieta, jeden z každodenných užívateľov najväčšej sociálnej siete na svete. A jeho príspevok má naozaj výpovednú hodnotu. Veď prvotná funkcia pŕs je kŕmenia potomstva, no vyzerá to tak, že mnohí na to zabudli.
Keď sa však bližšie pozrieme na posolstvo firmy Berlei, dozvieme sa, že sa naozaj snažia podporiť ženy. „Musíte dôverovať vo vlastné sily. A to aj v tedy, keď vám nikto neverí,“ tvrdí Serena William, ktorá sa stala tvárou spoločnosti.
A na margo celej (nezmyselnej) kauzy nám ostáva veriť len v jediné. Aj negatívna reklama je reklama. Snáď to tejto spoločnosti prinesie kopec nových spokojných zákazníčok.
indy100.com
Zrezanú kožu prišíval na tváre, topila sa v hnise, stál pri prvej plastike penisu: Chirurg experimentoval s obeťami vojny
ANKETA: Nemá to tu čo robiť. Pýtali sme sa Slovákov, či nakupujú v ruskom reťazci MERE a čo si o ňom myslia
Odborníčka na dýchanie Petra Gaul: 60 až 80 % z nás nedýcha správne. Čo bude platiť večne, sú 3 zásady
Najslávnejšia krádež v histórii umenia. Mona Lisa zmizla na dva roky z Louvru, podozrivý bol aj Picasso
Na Slovensku otvorili unikátny obchod: Za pár eur tu nakúpite veci, ktoré inde zrejme nenájdete, čaká na vás aj prekvapenie
Za obed som platila 2 eurá: Bola som 21 dní v top exotickej destinácii a zapisovala si výdavky. Cena dovolenky ma šokovala
Pri natáčaní Priateľov strčil jazyk do úst Rachel a Monike. Jean-Claude Van Damme si vyslúžil prezývku „Van Zúfalec“
Kričal, že nechce zomrieť a vbehol do lesa: Zmiznutie Larsa Mittanka v Bulharsku sledujú milióny ľudí, hľadajú ho už 11 rokov
Namiesto 40 € vám stačí aj 7 €: Boli sme v Chorvátsku mimo hlavnej sezóny. Ceny pri tomto klesali, máme pre vás tajné tipy
Skutočná pravda o Matke Tereze: Chorým nedávala lieky, chcela, aby trpeli. Rakovinu tíšila maximálne aspirínom












Nahlásiť chybu v článku