Foto: Unsplash

Je odpoveďou na vážnu situáciu v Austrálii.

Dramatická vládna reklama na zdravie, ktorá ukazuje mladú ženu v nemocničnom prostredí na ventilácii, ako lapá po dychu, vyvolala v Austrálii odpor.

Ako píše portál CNN, ľudia na sociálnych médiách kritizujú Austráliu za zameranie sa na mladých ľudí kvôli očkovaniu proti koronavírusu – väčšina z nich totiž zatiaľ nemá nárok na odporúčané očkovanie.

Nová vládna reklama je súčasťou širšej zdravotnej kampane Covid-19, ktorá zdôrazňuje závažnosť posledného ohniska choroby. Mnoho Austrálčanov však vyjadrilo znepokojenie nad používaním „necitlivej“ taktiky strachu a nad tým, čo mnohí považujú za zmätené, rozporuplné správy.

Grafická byť mala a grafická aj je, vyjadril sa hlavný lekár

“Covid môže ovplyvňovať kohokoľvek. Zostaňte doma. Nechajte sa otestovať. Objednajte sa na očkovanie,” znie správa na obrazovke v 30-sekundovej reklame, ktorá má zdanlivo ilustrovať riziká, ktoré pre mladých ľudí predstavuje vysoko nákazlivý variant delta.

Reklama, ktorá sa začala vysielať v nedeľu večer v Sydney, „je dosť grafická a taká aj byť mala,“ uviedol austrálsky hlavný lekár Paul Kelly počas nedeľnej tlačovej konferencie. „Robíme to ale iba kvôli súčasnej situácii.“

Zatiaľ čo Austrálii sa darilo udržiavať počet nových prípadov na relatívne nízkej úrovni oproti ostatným rozvinutým krajinám, v Sydney došlo v posledných týždňoch k nárastu počtu prípadov počas prepuknutia variantu delta.

V reakcii na toto prepuknutie došlo v najväčšom austrálskom meste k sprísneniu obmedzení zavedením prísnych pravidiel, ktoré obmedzujú vonkajšie stretnutia, pohyb a nakupovanie.

Nový Južný Wales, ktorého hlavným mestom je Sydney, hlásil v pondelok 112 nových lokálne prenášaných prípadov, takmer všetky v Sydney, a to aj napriek prísnym opatreniam.

2
Uložiť článok
Komentovať