Foto: Profimedia

Populárna značka v roku 2025 pripravuje veľké zatváranie predajní. Mnohí zákazníci ostali po ohlásení negatívnych správ sklamaní a nahnevaní.

Nakupovanie oblečenia prešlo v uplynulých rokoch viacerými zmenami, pričom veľká časť tohto biznisu sa presunula do online priestoru. Práve tento faktor spôsobil, že niektoré spoločnosti začali mať problémy s tým, aby udržali svoje kamenné prevádzky profitabilné. To je aj prípad značky Torrid.

Mnohým Slovákom zrejme tento brand nie je až taký známy, no cez internetový obchod si vedia jeho produkty objednať aj zákazníci v našich končinách. Torrid sa špecializuje na módu určenú pre plus-size ženy, pričom na svojom instagramovom profile má už viac ako milión sledujúcich.

Zákazníčky si chvália široký sortiment, pestré vzory či strihy, ktoré v žiadnom inom obchode s takou škálou veľkostí nezoženú. Ako teraz upozornil na základe správ amerických médií portál Wiadomosci Handlowe, značku čakajú výrazné škrty. Týkať sa budú siete kamenných prevádzok.

Zmizne až tretina predajní

Podľa zverejnených informácií by sa mala zatvoriť až tretina siete v USA, čo bude predstavovať zhruba 180 predajní. Dôvodom majú byť negatívne výsledky predaja a neuspokojivé čísla súvisiace s poklesom tržieb, v dôsledku ktorých musí spoločnosť vykonať optimalizáciu siete a reštrukturalizáciu svojho podnikania. Torrid, ktorý aktuálne prevádzkuje viac ako 630 amerických obchodov, zákazníčky ubezpečuje, že ide o krok, ktorý značke pomôže v jej efektívnejšom fungovaní.

Zároveň ušetrené financie manažment presunie do ďalšieho rozvoja online biznisu, ktorý sa ukazuje v tvrdom konkurenčnom boji ako kľúčový. Spomínané zatváranie predajní zrejme bude pokračovať aj v ďalších rokoch. Aktuálne nie je jasné, na akom čísle sa redukcia siete skončí.

V súvislosti s medializovanými správami sa vynorilo množstvo sklamaných či nahnevaných reakcií. Podľa viacerých žien ide o jeden z mála obchodov, kde si vedia pohodlne vybrať svoju veľkosť a zároveň nemusia robiť kompromisy vzhľadom na strih, farbu či vzor. Existencia takýchto kamenných predajní je podľa nich nevyhnutná.

Na druhej strane sú analytici a odborníci, podľa ktorých je všeobecne segment plus-size oblečenia na ústupe. Značky údajne nie sú schopné dlhodobo udržať fungujúci biznis model postavený na tomto sortimente, čo sa už viackrát potvrdilo aj v minulosti.

Uložiť článok

Najnovšie články