pexels.com

/ 0 / erik
Zahájenie výstavby novej najdlhšej železnice na svete je na spadnutie a už onedlho sa odveziete zo srdca Londýna až do magického Tokia. Celé to má však jeden veľký háčik.

Futuristická budúcnosť, v ktorej budeme môcť cestovať medzi akýmikoľvek miestami na Zemi za rekordne krátky čas, nám už isto začína klopať na dvere. Svedčí o tom aj najnovšia informácia o plánoch na 13 500 kilometrov dlhú železnicu, ktorá by prepojila celý Eurázijský kontinent a od pôvodnej Transsibírskej magistrály, dlhej „iba“ 9288 kilometrov, by tak prevzala titul najdlhšej stavby sveta.

Najdlhšia nepretržitá želeničná trať na Zemi

Podľa najnovších správ sa už onedlho budú musieť prepísať všetky knihy rekordov. Ruská vláda totiž rozbehla serióznu diskusiu s Japonskom, od ktorého žiada schválenie svojho megalomanského plánu o prepojení celého kontinentu súvislou železničnou traťou.

pexels.com

Na prvý pohľad sa to môže zdať krajne nereálne, no ak zoberieme do úvahy, že veľká časť tejto budúcej železnice je už viac ako 100 rokov postavená, potom to také nereálne naozaj nie je. Vlaky by po odchode z Veľkej Británie pokračovali cez Francúzsko, Nemecko a Poľsko. Po vstupe do Ruska by sa následne jeho trasa napojila na súčasnú Transsibírsku magistrálu.

Najväčšou prekážkou je tak až následné spojenie Ruska s Japonskom, hoci ruskí inžinieri majú už aj v tomto jasno. Ponad Japonské more totiž plánujú vybudovať 45 kilometrov dlhý most za viac ako 4 miliardy eur, ktorý by definitívne pripojil Japonsko ku kontinentu. Tu to ale nekončí. Ruská vláda ďalej navrhla finančnú pomoc aj s vybudovaním železnice Japonskej pevnine, čo sa dá vnímať ako viac než iba priateľské gesto.

Minulý režim mosty búral, tento ich opäť stavia

Okrem uľahčenia cestovania by totiž vybudovanie mosta a prepojenie týchto dvoch veľmocí splnilo aj inú, oveľa vážnejšiu úlohu. Stal by sa totiž akýmsi „mostom skrz históriu“. Od ukončenia Druhej svetovej vojny totiž nebola medzi Moskvou a Tokiom podpísaná ani jedna jediná dohoda. Medzinárodná diplomacia je na bode mrazu už od roku 1945, kedy si Stalin svojvoľne privlastnil Kurilské ostrovy, o ktoré malo záujem aj Japonsko.

pexels.com

Ruský prezident Putin je však rozhodnutý uvoľniť túto napätú atmosféru a všetko teraz závisí iba na tom, či sa japonská vláda odhodlá prijať toto priateľské gesto a po 72 rokoch pristúpi na medzinárodnú spoluprácu. Tento priateľský plán potvrdil aj ruský vicepremiér Igor Shuvalov v rozhovore pre magazín The Siberian Times. V ňom uviedol, že: „S najväčšou vážnosťou ponúkame Japonsku našu pomoc s vybudovaním železničného úseku medzi Hokkaidom a severnou časťou Sakhalinu. Zároveň sme pripravení začať s výstavbou železnice hneď, ako to bude možné“.

My pevne veríme, že historické spory ustúpia pred tak mimoriadnym projektom a umožnia opätovné posunutie hraníc toho, čo je človek schopný vybudovať.

Pozri aj: Slonia skala: Jedinečný prírodný unikát, aký môžete nájsť jedine na Islande

unilad.co.uk


Komentovať (0)