Ilustračná foto: Unsplash

Neklamú všade, ale na špecifických miestach si na nich treba dať pozor.

O súčasných generáciách sa o tom v médiách aj z odborného hľadiska popísalo za posledné roky pomerne dosť. Zvyčajne išlo o nelichotivé témy, ktorým zakaždým jedna z nich dominovala a inak to nie je ani tentoraz. Ako totiž nedávny prieskum preukázal, jedna generácia klame viac, než je vhodné a niečo tým aj sleduje.

Článok pokračuje pod videom ↓

Web denníka New York Post prednedávnom zverejnil výsledky prieskumu, ktorý si dala vypracovať spoločnosť PlayStar, prevádzkujúca americké online kasíno. Z dát, ktoré poskytlo až 1 306 účastníkov z niekoľkých amerických štátov, chceli zistiť, ktorá veková skupina klame najviac. A aj keď sa preukázalo, že v skúmanom období každý jeden účastník aspoň raz zaklamal, jedna generácia vyčnievala nad všetkými.

Najväčší klamári

Účastníci prieskumu boli rozdelení na dve skupiny podľa pohlavia, pričom odborníci sledovali ich správanie v rôznych prostrediach a situáciách.

Ilustračná foto: Unsplash

No a ako prieskum ukázal, na nelichotivú prvú priečku sa medzi najväčších klamárov zaradili mileniáli, z ktorých až 13 % zaklamalo aspoň raz denne. Ich predchodcovia, teda generácie baby boomers či generácia X, klamali podstatne menej. Napríklad, čo sa prvých menovaných týka, len 2 % z baby boomerov uviedli, že klamali aspoň raz denne.

Zaujímavé pritom je, že až dve generácie vyšli percentuálne narovnako – 5 % príslušníkov generácie Z (narodení v rokoch 1997 až 2021) a 5 % príslušníkov generácie X (narodení v rokoch 1965 až 1980) klamalo aspoň raz denne. A aké sú hlavné dôvody klamania?

Klamú hlavne v práci a na sociálnych sieťach

Ako možno mnohí aj z vlastných skúseností vedia (najmä zamestnávatelia a tí, ktorí majú mileniálov za kolegov), najčastejšími situáciami, v ktorých dochádzalo ku klamaniu, bolo vytváranie životopisov, či rozhovory s novými ľuďmi na pracovisku.

Ilustračná foto: Unsplash

Súčasťou prieskumu boli aj otázky týkajúce sa klamania na sociálnych sieťach. Údaje preukázali, že medzi generáciami v tomto prípade neexistujú priepastné rozdiely – každá generácia občas zaklame, aby si vylepšila svoj imidž. Samozrejme, neprekvapí, že medzi nimi sa našli aj mizivé percentá tých, ktorí uviedli, že na sociálnych sieťach nikdy neklamali. Toto uviedli najmä príslušníci generácií baby boomers a generácie X.

Neveriť mužom či ženám?

Ako sme v úvode textu spomínali, dotazovaná vzorka bola rozdelená do dvoch skupín podľa pohlaví. Pokiaľ vás teda zaujíma, ktoré pohlavie viac klame, aj v tomto prípade vás výsledky možno prekvapia.

Ilustračná foto: Unsplash

Väčší pozor si totiž treba dávať podľa výsledkov prieskumu na mužov, pri ktorých existuje až o 10 % vyššia pravdepodobnosť než u žien, že na sociálnych sieťach zaklamú. Išlo však najmä o zoznamovacie siete.

Klamárov odhaliť nevedia

Čo je ale najsmutnejšie, je fakt, že mnohí klamárov (a nielen z radov mileniálov) ani len nevedia odhaliť. Priznalo to až 97 % respondentov, pričom mnohí dokonca tvrdeniam, ktoré im opačná strana povedala, uveria.

Aby to ale nebolo len o negatívnych dátach, tak 42 % percent klamárov priznalo, že sú falošní len preto, aby si ochránili súkromie. Rovnaké percento respondentov uviedlo, že klamali preto, aby ochránili niekoho, komu hrozil trest.

Uložiť článok

Najnovšie články