Zvyšovanie cien v obchodoch zasiahlo prakticky všetkých Slovákov a mnohí si často musia dobre premyslieť, aké potraviny do svojho košíka vložia. Nie je výnimkou, že viacerí tiež sledujú aktuálne zľavové letáky a cielia na výhodné ponuky.
Dnes je už bežnou praxou, že najväčšie maloobchodné siete majú aj svoje vlastné vernostné karty či programy, prostredníctvom ktorých môžu spotrebitelia na nákupoch ušetriť. Kým niektorí ich využívajú na dennej báze, iní založenie vernostných účtov stále odkladajú. A to aj napriek tomu, že vďaka nim vedia ušetriť desiatky eur mesačne.
V súčasnosti patria medzi najväčších obchodníkov pôsobiacich na Slovensku reťazce ako Lidl, Kaufland, Billa, Tesco a Coop Jednota. Len nedávno na náš trh vstúpila aj ambiciózna Biedronka, tá však zavedenie vernostnej aplikácie v najbližšom období neplánuje.
Všetci vyššie vymenovaní však už svoje vernostné programy majú pevne implementované. Ich princíp je zväčša podobný, no v praxi existuje niekoľko odlišností, hlavne pri uplatňovaní bodov či zliav.
Lidl
Nemecký reťazec Lidl zákazníkov láka na svoj program Lidl Plus. Ten stavia na štandardných základoch a dvoch hlavný bodoch – prvým je automatická zľava pri naskenovaní vernostnej karty. V takomto prípade si zákazník vie vopred v aplikácii nájsť tovar, na ktorom môže ušetriť. Pri pokladnici sa mu potom daná zľava automaticky uplatní. Druhý variant je takzvaný kupón, ktorý je potrebné manuálne aktivovať v mobilnej aplikácii a následne ho naskenovaním karty pri pokladnici uplatniť.
Lidl taktiež spotrebiteľom v rámci vernostného programu ponúka atraktívne množstevné zľavy, výhody u partnerov mimo predajní, no zaujímavosťou je tiež Lidl Pay, prostredníctvom ktorého si môžu návštevníci nabíjať elektromobily priamo pri obchodoch diskontného reťazca.
Kaufland
Na veľmi podobnom princípe funguje aj ďalší člen nemeckej skupiny Schwarz Gruppe – Kaufland. Ten svoj vernostný program aplikuje cez Kaufland Card. V prvom rade sú v mobilnej aplikácii, respektíve na pultoch predajní viditeľné označené produkty, na ktoré sa vzťahuje exkluzívna zľava. Dostať ju môžu iba členovia a uplatní sa automaticky pri načítaní vernostnej karty pri pokladnici.
Druhou výhodou je zbieranie vernostných bodov – zákazníci si následne tieto body môžu premeniť na kupóny, ktoré sú uplatniteľné pri špeciálnych akciách, zľavách, produktoch či iných benefitoch. Za každé euro nákupu získa spotrebiteľ jeden bod.
Tesco
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- koľko používateľov majú jednotlivé vernostné programy;
- aké výhody odporúčajú samotné reťazce;
- aké dodatočné zľavy môžete získať.
Po zakúpení predplatného tiež získaš
- Neobmedzený prístup ku všetkým PREMIUM článkom
- Prístup k exkluzívnym benefitom
Nahlásiť chybu v článku