Foto: CC Flickr (thoughcatalog.com)

Ľuboš Belko / / News
Voľba toho správneho hesla môže byť hotová veda.

Niektoré stránky vás nechajú pristupovať k vašim súkromným údajom veľmi jednoducho. Iné sú však o čosi náročnejšie a chcú po vás aspoň jednu kapitálu, číslo a nespočetné množstvo znakov. A odrazu príde moment, kedy si musíte heslo zmeniť, pretože chcete zostať v bezpečí. Ako sme uviedli, hotová veda.

Avšak je nutné tieto znalosti mať, a tiež vytvárať tie správne heslá. A hlavne ich neopakovať. Vaše súkromie je to najcennejšie čo máte, a preto by ste k nemu nemali pristupovať ľahkovážne. Dnes si predstavíme niekoľko najčastejších hlúpych chýb, ktoré pri tvorbe hesla už urobil každý z nás.

To isté heslo pre viac účtov

Unsplash

Aj menej šikovnému hackerovi stačí len pár minút na to, aby prelomil heslo, o ktorom si myslíte, že je silné. A ak ho náhodou používate pre viac účtov, katastrofa je na svete. Toto je však úplne pochopiteľné. Ak sa raz niekomu podarí prelomiť heslo a na jeho prekvapenie je úplne jednoduché, bol by hlupák, keby nevyužil príležitosť a nevyskúšal ním odomknúť aj ďalšie vaše účty.

Heslo podľa klávesnice

via GIPHY

Nie, nie, nie a ešte raz nie. Ak chcete byť zdvorilí k vášmu hackerovi, najväčšia láskavosť, ktorú mu môžete preukázať je, že si heslo zvolíte na základe písmen alebo číslic tak, ako sú zoradené na klávesnici. Najčastejšie príklady sú “12345”, “qwert” alebo “[email protected]£$%”. Možno sa vám to zdá neuveriteľné, no aj takéto heslá si ľudia volia. Ak by ste si náhodou mysleli, že striedanie kláves je o čosi lepšie, tak ste tiež na omyle. Časté heslá sú aj “1q2w3e4r”, “1qaz2wsx”, “1qazxsw2”, “zaq12wsx”, “!qaz2wsx” alebo“[email protected]”.

Heslá s emocionálnou väzbou

Unsplash

Heslo, ktoré sa úzko spája s vašou citovou väzbou je tiež veľmi zlý nápad. Pocitom by ste sa pri výbere hesla mali úplne vyhnúť. V medzinárodných štatistikách vedie heslo „iloveyou“, teda „ľúbimťa“. Avšak prisudzovať lásku čomukoľvek inému v hesle, tiež nie je dobré rozhodnutie. S takýmito heslami často spájajú aj nadávky. Pri tých však vás účet stále nie je zabezpečený, aj keď ste mohli byť presvedčení o opaku.

Známe značky

Unsplash

V častých heslách sa až pravidelne objavujú aj názvy známych značiek. Dali by ste si do svojho hesla slová ako „Playboy“, „MySpace“ alebo „Coca-Cola“? Ak je odpoveď áno, okamžite si choďte heslo zmeniť. Nie však skôr, ako dočítate tento článok. Pri voľbe takéhoto hesla by sa vám možno ešte zišli nejaké informácie navyše. V heslách sú tiež často skloňované cukríky Skittles alebo automobilka Ferrari.

Referencie na popkultúru

IMDB (Universal Pictures)

A keď už sme pri tých slávnych značkách, popkultúra, ktorú okrem vás milujú aj milióny ďalších ľudí, tiež vaše konto zabezpečí len chabo. Najväčší problém predstavujú blockbustrové filmové tituly ako Hviezdne vojny alebo Avengers. Práve heslo „StarWars“ skončilo na 4. priečke najčastejších hesiel.  Pochopiteľne, úplne prvý bol Superman a hneď za nám nasledoval Pokémon. Na šiestom mieste bola skupina Nirvana a na ôsmom Spider-man.

Futbaloví fanúšikovia

Unsplash

Ak ste futbalovým fanúšikom, je až zarážajúco vysoká pravdepodobnosť, že sa vaše heslo zhoduje s názvom obľúbeného tímu alebo menom favorizovaného hráča. Ak je to skutočne tak, okamžite to zmeňte. Samozrejme, že nie je nič zlé na tom uctiť si svojho športového „vyvolenca“ heslom, no skúste byť trochu kreatívnejší. A možno by sa vám oplatilo zvoliť názov tímu, ktorý z duše neznášate. Ak by ste potrebovali inšpiráciu aké heslá nepoužiť, toto sú názvy tímov, ktoré sa medzi heslami objavujú najčastejšie: Liverpool, Chelsea, Arsenal, Barcelona a Manchester.

Ak sa týmto chybám vyvarujete, určite bude vaše súkromie v bezpečí. Ak vás však zmáha virtuálna paranoja, venujte trochu času aj nášmu článku o tom, ako hackeri získavajú vaše heslá. Ak sa budete týmto spôsobom vyhýbať, ušetríte si súkromné informácie, ale aj ťažko vydreté peniaze.

Pozri aj: Elon Musk prezradil svoje staré heslo. Je tak jednoduché a absurdné, no aj tak by ste ho neodhalili ani vo sne

independent.co.uk
0
Komentovať (0)