Foto: Ilu pixabay.com

Ľudia sa opäť nechali nachytať.

A to úžasnou vidinou, že spoločnosť Tesco dá prvým desať tisíc fanúšikom stránky 100-eurovú poukážku na nákup. 

V piatok 19.1. na Instagrame ľudia začali hromadne označovať falošný profil spoločnosti Tesco. Ten sľuboval prvým 10-tisíc sledovateľom poukážku na nákup v hodnote 100 €. Všetko, čo ste museli urobiť, bol jediný odber a za zdieľanie screenshotu stránky v príbehu. Aké jednoduché no nie? Profil na Instagrame veľmi rýchlo získal 10-tisíc sledovateľov a aj veľmi rýchlo prepísal podmienky súťaže. 100 € poukážku po novom malo údajne dostať prvých 20-tisíc odberateľov. Aké jednoduché no nie?

Screen (Interez.sk)

Poďme si to ale prepočítať. Priemerná cena za jeden follow na Instagrame pri zaplatení reklamy má cenu približne 10- 50 centov. “Tesco.sk” však za follow ponúklo až 100 €.  Podvodnú súťaž a vymyslený profil si stihla všimnúť aj spoločnosť Tesco, ktorá nám poskytla stanovisko: Spoločnosť Tesco sa dištancuje od súťaže o nákupné poukážky, ktorá sa v posledných dňoch objavila na mnohých sociálnych sieťach. Ide o zneužitie našej značky a neodporúčame na ňu reagovať, zapájať sa či ju akokoľvek zdieľať. Tesco realizuje všetky súťaže výhradne prostredníctvom vlastnej facebookovej stránky s prelinkom na domovskú stránku so štatútom súťaže. Tesco na Slovensku nemá aktuálne oficiálny účet na Instagrame, preto na súťaž vôbec nereagujte – ide o falošnú Tesco stránku!“

Aktualizované: Falošná stránka  bola premenovaná na Error_5055

 

Screen (Interez.sk)

Ako sa nenechať oklamať

Vyvarovať sa podobným podvodným súťažiam môžete jednoducho. Vždy si pri podobných akciách overte, či profil na ktorom súťaž prebieha, je oficiálny a overený. To väčšinou uvidíte tak, že pri profile je uvedený overovací symbol.

Ďalšou možnosťou je, pozrieť sa na históriu samotného profilu. Pozrite sa, aké príspevky zdieľal v minulosti. Mnohé takéto podvodné profily boli zriadené len pár dní, či dokonca pár hodín pred falošnou akciou.

V neposlednom rade sa riaďte vlastným rozumom. Ani veľké spoločnosti si predsa nedovolia dávať len tak tisícom ľudí poukážky v hodnote rádovo desiatok či stoviek eur a to iba za to, že budete zdieľať ich profil.

Správu budeme postupne aktualizovať

Pozri aj: Autopilota Tesly „hackli“ pomocou pomaranča. Absurdné video obletelo celý svet

 

0
Uložiť článok
Komentovať