Foto: Gillette

Od spustenia kampane ubehlo pár dní.

Gillette na svojich produktoch propaguje motto „The best man can be,“ alebo v preklade „To najlepšie, čím muž môže byť“. Vo svojej novej kampani však toto motto obracia a kladie ho formou otázky. „Je toto to najlepšie, čím muž môže byť?“ Odkedy bola ich nová reklama publikovaná, utŕžila nesmierne množstvo kritiky. A to prešlo len pár dní.

Pomocou novej reklamy sa značka chytila hnutia MeToo, ktoré je v zahraničí ostro kritizované za radikálny feminizmus, ktorý šíri a z mužov robí nepriateľov spoločnosti. Reklama Gillette adresuje túto problematiku mužom a rieši toxickú maskulinitu. Koncept, ktorý je taktiež z mnohých strán kritizovaný.

V reklame môžeme vidieť rôzne zábery, ktoré sa predovšetkým zaoberajú šikanou. Zároveň reklama nabáda na to, aby sme u detí takéto správanie pochovali a nepodporovali medzi nimi násilie. To je samozrejme pekná myšlienka, no Gillette ju adresuje popri kritizovaní sexuálneho obťažovania, z čoho opäť v konečnom dôsledku vychádzajú muži, ako agresívni, perverzní odpad spoločnosti.

Samotnú reklamu otvára Idris Elba, ktorý sa pýta či je šikanovanie hnutia MeToo, ktoré bojuje proti sexuálnemu obťažovaniu a toxickej maskulinite, tým najlepším, čím sa muž môže stať. Reklama teda ani tak nestavia na šikane všeobecnej, ako na šikane hnutia, ktoré je pre svoju radikálnosť, tŕňom v oku mnohým ľuďom. Netrvalo dlho, kým zákazníci dali patrične najavo, čo si o tejto kampani myslia.

Reklama už medzitým stihla utŕžiť takmer milión dislikov, pričom v opozícii je pol milióna likov. Britský komik Ricky Gervais napísal na svojom Twitteri nasledovné: „Miloval som mlátenie detí na opekačkách. A moje gule nikdy neboli tak hladké. Vďaka Gillette.“ A nebol jediný, kto zaujal negatívny postoj k reklame. Ostatní kritici však už v sebe toľko humoru nemali.

Možno by muži mali začať odmietať všetky produkty od Procter & Gamble,“ napísal psychológ Jordan Peterson, autor knihy 12 pravidiel pre život a svetoznámy nepriateľ feminizmu. Samozrejme sa však objavili aj opačné názory. Mnoho ľudí tvrdí, že tí, ktorí reklamu kritizujú, sú súčasťou problému. Na strane kritikov však stojí väčšina odborníkov na behaviorálnu psychológiu, takže tento fakt možno hovorí sám za seba.

boredpanda.com
Príbehy
0
Komentovať (0)