pixabay

Počas najbližších dvoch rokov by na slovenskej a poľskej strane Vysokých Tatier malo pribudnúť 60 kilometrov cyklistických trás a infraštruktúra pre cyklistov.

 „Ide o päť partnerov zo slovenskej strany od Oravy cez Liptov až po Spiš. Po druhej etape sa Kežmarok spojí s poľským Nowym Targom súvislou cyklistickou trasou,“ priblížil Ferenčák. Na poľskej strane bude chodník pokračovať od mesta Nowy Targ na východ cez Gminu Szaflary až k hraničnému priechodu Kacwin – Veľká Franková. Na slovenskej strane bude dokončená hlavná trasa cesty okolo Tatier a vznikne kompletný cyklistický úsek od hranice Chocholów – Suchá Hora na západ až po hranicu Kacwin – Veľká Franková na východe.

„Na slovenskej strane budú partneri pokračovať vo výstavbe cyklistických trás od Ždiaru v smere na Tatranskú Kotlinu a Spišskú Belú ďalej do Kežmarku. Okrem toho na Slovensku vzniknú ďalšie úseky cesty okolo Tatier v Liptovskom Mikuláši, Trstenej a úsek Hniezdne – Stará Ľubovňa. To znamená, že partneri doplnia a napoja jednotlivé úseky cesty, ktoré boli vybudované v predchádzajúcom období,“ informovala Radoslava Krafčíková.

Partneri projektu sa postarali aj o zabezpečenie doplnkovej infraštruktúry, ktorá bude slúžiť cyklistom, ale aj korčuliarom na jednotlivých úsekoch trás. „Vybuduje sa 15 odpočívadiel s vybavením, pribudnú stojany na bicykle, samoobslužné servisné stojany. V poľskom Nowom Targu, v mieste spojenia prvej a druhej etapy Cesty okolo Tatier, bude pri železničnej stanici vybudované bezplatné parkovisko pre cyklistov typu „park and ride“ (zaparkuj a choď),“ objasnila Krafčíková. S realizáciou investičných aktivít vo výške šesť miliónov eur sa začne na jar budúceho roka, ukončené by mali byť na jeseň 2018.

TASR
Uložiť článok

Najnovšie články