Jeho štúdio zamerané na priemyselný dizajn sa nachádza v švajčiarskom Lausanne a vo svojom portfóliu predstavuje nielen vlastné projekty a realizácie, ale aj spolupráce pre svetoznáme značky ako napríklad Christoffle, Krehky, alebo aktuálnu výzvu – Nissan Micra.

Zadanie bolo jednoduché. Vytvoriť objekt – úžitkový, alebo dekoratívny, ktorý bude inšpirovaný novým Nissanom Micra. Tomáš sa rozhodol pre slnečné okuliare. Ich kruhový tvar pripomína automobilový svet a športovú jazdu. ,,Predstavoval som si unisex okuliare, ktorých farebné variácie sú inšpirované farebnosťou, ktoré používa Nissan pre novú generáciu Micra“ hovorí Tomáš a pokračuje „Okuliare, ktoré sme nazvali FEAT,  v sebe nesú prvky interiéru nového Nissanu Micra. Vetracie klapky, volant, manuálne tlačidlá, kontúry, ktoré obklopujú každý funkčný prvok vo vnútri, ale predovšetkým dva kruhy palubnej dosky, vzájomne prepojené čiarou, boli mojim hlavným zdrojom inšpirácie.“

foto: Nissan

Nissan Micra je typickým predstaviteľom mestského dynamického štýlu a preto aj okuliare sú štýlovou súčasťou bežného mestského života. Osobitosť a určitá miera extravagancie sa však musí prelínať s funkčnosťou a pohodlím. Celková ergonómia a kompaktnosť je základnou charakteristikou v oboch prípadoch.

„Môj prístup k dizajnu je, že v prvom rade má byť zameraný na užívateľa. Myslím, že dizajnér musí správne pochopiť výzvu a potreby klienta pre ktorého pracuje. V prípade, že východiskové body sú jasne dané, tvorivý proces je plynulý. Dôležitou súčasťou v procese vytvárania nového produktu  je tiež samotný vývoj konceptu, nápadu až po jeho komercializáciu. Jednoducho dobrý dizajnér musí nájsť správnu rovnováhu medzi kreativitou, marketingom a technickou stránkou tejto disciplíny.“

foto: Nissan
zdroj: Nissan, PR článok

Uložiť článok

Najnovšie články