Foto: Instagram (calibeachgirl310)

/ 50 / brooklynskyfrajer
Marketing v oblasti Instagramu v súčasnosti dosahuje miliardový obrat. Pokiaľ chcete byť súčasťou aj vy, nepotrebujete rozkošného psa, ani megalomanský životný štýl.

Na základe výskumu, ktorý predstavila reklamná a marketingová agentúra Mediakix, môže ktokoľvek začať profitovať z Instagramového účtu. Stačí podpísať kontrakt so známou značkou a peniaze sa k vám už budú ponáhľať sami. Avšak nehovoríme o najčestnejšom spôsobe. Falošných účtov na tejto sociálnej sieti je nespočetné množstvo. Niektoré prezentujú svoje produkty, ďalšie zas webstránky a v neposlednom rade sa tú nájdu aj také, ktoré prezentujú pornografiu. Väčšina z týchto účtov sa dá odhaliť veľmi ľahko.

Ale hovoríme o väčšine. Mediakix prišlo s prefíkanejším spôsobom a vďaka svojmu experimentu ukázala, aké je ľahké oklamať tisícky ľudí falošnou identitou a ešte si za to nechať aj platiť. Pod záštitou agentúry vznikli dva falošné účty. Prvý sa zaoberal životným štýlom modelky zameranej na súčasné trendy. Druhý sa pozrel na fotografku, ktorá sa prezentuje cestovaním. Pri prvom účte si agentúra najala modelku, ktorej vytvorili obsah počas jedno-dňového fotenia. Falošná modelka niesla meno Alexa Rae s používateľským menom calibeachgirl310. Fotografka menom Amanda Smith fungovala pod prezývkou wanderingggirl, pri ktorej Mediakix zašli ešte o čosi ďalej. Je nutné podotknúť, že ani jedna z týchto žien neexistuje. Všetok obsah na účte fotografky sa skladal z ilustračných fotografií, ktoré sa dajú za menší poplatok voľne čerpať na internete. Zachytené na nich boli rôzne svetové miesta a blondínky, ktoré boli k objektívu vždy otočené chrbtom.

instagram.com (wanderingggirl)

🌉

A post shared by Amanda Smith (@wanderingggirl) on

Po tom, čo boli vytvorené osobnosti a ich obsah, agentúra začala nakupovať sledovateľov. „Začali sme s nákupom tisícky sledovateľov za deň, pretože sme nechceli docieliť, aby príliš rýchly nárast ľudí neviedol k zrušeniu účtu,“ vyjadrila sa agentúra Mediakix. „Avšak po chvíli sme zistili, že môžeme zakúpiť 15 tisíc sledovateľov odrazu bez menších problémov.“ Zrejme vám behá hlavou otázka, koľko stojí takýto štartovací balíček. Za tisíc sledovateľov zaplatíte tri až osem dolárov. Je však pravda, že pokiaľ vám fanúšikovia nezanechávajú lajky a komentáre, sú v podstate zbytoční. Ďalším krokom teda bolo zakúpenie falošného záujmu. „Akonáhle sme dosiahli niekoľko tisíc sledovateľov na oboch účtoch, začali sme kupovať lajky a komentáre.“ Mediakix zaplatila niečo okolo 12 centov za komentár a 4 až 9 dolárov za tisíc lajkov. Pre každý príspevok zakúpili 500 až 2 500 lajkov, ktoré boli sprevádzané desiatkami komentárov. Výsledná suma celého experimentu vyšla agentúru na 1000 dolárov za oba účty.

instagram.com (calibeachgirl310)

🍻🌮

A post shared by Alexa Rae (@calibeachgirl310) on

Potom čo calibeachgirl310 a wanderingggirl dosiahli 10 tisíc sledovateľov, začala im agentúra zháňať sponzorské zmluvy. „Zabezpečili sme štyri značky, ktoré nám platili sa príspevky. Účet modelky mal zmluvu so spoločnosťou, ktorá predáva plavky a firmou, ktorá distribuuje jedlo a nápoje. Cestovateľský účet mal taktiež zmluvu s potravinárskou firmou a istou značkou alkoholu. Za každú kampaň dostávali účty peňažnú odmenu, alebo produkty zdarma.“ Výsledky, ktoré experiment dokázal sú naozaj znepokojujúce. Najmä pre spoločnosti, ktoré s Instagramovými hviezdami podpisujú kontrakty. Profily s falošným obecenstvom ich môžu ukrátiť o milióny, ktoré mohli byť investované do skutočnej reklamy. V súčasnosti tento problém nemá riešenie, avšak práve vďaka tomuto experimentu by sa mohli uskutočniť potrebné opatrenia.

Pozri aj: Internetová sláva za pár centov. Ruská spoločnosť zaviedla automat, v ktorom si môžete zakúpiť instagramových sledovateľov

boredpanda.com




Komentovať (0)