Vianočná reklama, ktorá mala zaujať iróniou a nadhľadom, sa napokon stala terčom ostrej kritiky. McDonald’s sa rozhodol v jednej európskej krajine stiahnuť sviatočný spot vytvorený pomocou umelej inteligencie po tom, ako vyvolal negatívne reakcie verejnosti a silnú diskusiu na sociálnych sieťach.
Ako informoval britský denník The Guardian, išlo o reklamu nasadenú v Holandsku. Spot s názvom Najhoršie obdobie v roku pracoval s obrazmi zimného chaosu v mestách a snažil sa poukázať na stres, ktorý ľudia počas sviatkov často zažívajú.
Vianoce vykreslili ako obdobie stresu
Reklama zobrazovala viacero pochmúrnych scén. Santa Claus uviaznutý v dopravnej zápche, cyklista šmýkajúci sa na zľadovatenom povrchu či nebezpečný vianočný stromček mali vytvoriť kontrast k tradičnej predstave pokojných Vianoc.
Posolstvom bolo, že pred predvianočným stresom sa dá uniknúť v reštauráciách McDonald’s. Mnohí diváci však takýto pohľad odmietli. Podľa nich spot narúšal sviatočnú atmosféru a pôsobil cynicky v období, ktoré je pre ľudí symbolom pokoja, rodiny a oddychu.
McDonald’s reagoval na vlnu kritiky
Spoločnosť sa po negatívnych reakciách rozhodla reklamu stiahnuť a svoje rozhodnutie vysvetlila v oficiálnom vyhlásení. „Cieľom reklamy bolo poukázať na stresujúce momenty počas sviatkov. Reakcie na sociálnych sieťach a záujem médií nám však ukázali, že pre mnohých ľudí sú Vianoce tým najkrajším obdobím v roku,“ uviedol McDonald’s.

Reklama vznikla pomocou AI
Spot vznikol v produkčnej spoločnosti Sweetshop Films s využitím generatívnej umelej inteligencie. Jej šéfka Melanie Bridgeová sa postavila na obranu projektu a zdôraznila, že AI nemá nahrádzať ľudí. „Nejde o nahrádzanie remesla, ale o rozšírenie nástrojov. Vízia, vkus a vedenie zostávajú vždy ľudské,“ napísala na sociálnej sieti LinkedIn.
Zároveň uviedla, že na reklame päť týždňov pracoval desaťčlenný tím. Tieto slová však vyvolali ďalšiu polemiku. Emlyn Davies z produkčnej spoločnosti Bomper Studio upozornil, že v porovnaní s tradičným natáčaním ide o výrazne menší počet zapojených ľudí a otvoril otázku, čo sa v takýchto projektoch stane s hercami či filmovými štábmi.
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané
Outlet z kauzy slayáda začal veľkolepo, rýchlo sa z neho stala „nákupná zóna duchov“. Zákazníkov si užíval krátko
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom
Šéf IĽP: Ficova vláda je asociálna a zbabelá. Bez ľudských práv sme len platiči daní a zdroje pre korporácie










Nahlásiť chybu v článku