Foto: TASR - Michal Svítok

Populárne nákupné centrum v srdci Bratislavy chce ostať aj naďalej relevantné. Pre návštevníkov pripravuje nové prevádzky a hlási aj ďalšie zmeny.

Ak Bratislava v rámci európskych hlavných miest v niečom vyniká, je to koncentrácia väčších a moderných nákupných centier vzhľadom na počet obyvateľov. Naša metropola ponúka, predovšetkým v srdci mesta a okolo nábrežia, hneď niekoľko významných shoppingov. Medzi ne už dlhé roky patrí aj Central.

Park na streche, najväčšia pošta, reštaurácie a 150 obchodov. Aj na takéto novinky lákali médiá ešte v roku 2012, kedy svoje brány otvoril komplex Central. Stalo sa tak pri známom dopravnom uzle Trnavské Mýto a okrem nových obchodov či gastrozóny bola kľúčovým lákadlom práve poloha.

Aj približne 13 rokov po otvorení zohráva OC Central medzi bratislavskými obchodnými centrami dôležitú úlohu a je domovom viacerých populárnych značiek. Dnes už však jeho pozícia nie je taká dominantná, ako tomu bolo v minulosti. O zákazníkov musí bojovať so silnou konkurenciou – pomerne neďaleko má Nivy Centrum, VIVO!, Euroveu a na druhej strane Dunaja petržalský Aupark. Za zmienku stoja aj lokálnejšie komplexy ako Retro či Tehelko.

Navyše, v roku 2022 shopping opustili silné značky skupiny Inditex – Zara, Pull&Bear, Stradivarius a Bershka. Za vtedajším rozhodnutím údajne stála optimalizácia siete prevádzok v Bratislave, pričom spomínaným pobočkám uplynul v OC Central nájomný vzťah.

Boj o zákazníka nevzdávajú

Central však stále má silné základy a je domovom mnohých populárnych módnych značiek či medzinárodných sietí ako Starbucks a McDonald’s. Okrem toho, v srdci hlavného mesta sa niektorí predajcovia rozhodli vybudovať svoje flagship predajne, príkladom je dlhoročný športový predajca Exisport. Ako sme sa dozvedeli, nákupné centrum aktuálne pripravuje aj ďalšie novinky a privítať by malo aj obchodníkov, ktorí u konkurencie zatiaľ nepôsobia.

Viac nám v krátkom rozhovore prezradila marketingová manažérka Barbora Čermáková.

Tento PREMIUM článok si teraz môžeš prečítať ZADARMO

Aké značky v najbližšej dobe OC Central privíta?

Naše nákupné centrum má v pláne do konca roka otvoriť takmer 10 nových prevádzok na rozlohe vyše 2200 , ktoré obohatia rozmanitosť ponuky v rámci Centralu. Pôjde nielen o fashion nájomcov, ale aj o kaviarne, obuv, služby a servis.

Zákazníci sa jednoznačne majú na čo tešiť, nakoľko plánované koncepty budú v rámci konkurencie u nás ako prvé. Doteraz už 6 existujúcich nájomcov prešlo viditeľnou rekonštrukciou a modernizáciou.

Ako to je so skončenými prevádzkami?

Tak, ako to v rámci real estate biznisu nákupných centier chodí, svoje pôsobenie u nás ukončili prevádzky, ktorým buď skončila nájomná zmluva alebo zrušili svoje pobočky v rámci slovenského trhu. Práve tieto skutočnosti otvorili dvere novým nájomcom, ktorí prinesú nový, svieži vietor do portfólia nášho nákupného centra.

Foto: OC Central

Vo väčšej miere ste rozbehli svoju aktivitu na sociálnych sieťach, napríklad na TikToku. Práve tam sa často stretávate s konfrontáciou od ľudí, že Central takpovediac za konkurenciou zaostáva. Ako to vnímate vy?

Áno, je pravda, že sme v poslednom období intenzívnejšie rozbehli našu komunikáciu na sociálnych sieťach vrátane TikToku. Táto zmena nastala v rámci novonastavenej stratégie v online priestore.

Berieme to ako príležitosť nielen informovať, ale najmä počúvať spätnú väzbu od ľudí – a to aj tú kritickú. Náš cieľ nie je tváriť sa, že je všetko ideálne, ale ukázať, že sa neustále vyvíjame a pracujeme na tom, aby Central ostal relevantným a obľúbeným miestom pre svoju komunitu.

Konkurencia je zdravá a my si ju vážime. Je prirodzené, že každé centrum má iné silné stránky a oslovuje inú cieľovú skupinu. My sa sústreďujeme na to, čo vieme najlepšie ponúknuť – či už je to výborná dostupnosť v centre mesta, blízkosť a pohodlie pri nákupe. Ľudia k nám chodia kvôli širokému portfóliu služieb, ktoré vedia využiť a vybaviť na jednom mieste.

Obľúbené sú aj eventy, ktoré sú šité na mieru našim návštevníkom. Skutočnosť, že sa o nás diskutuje – aj keď kriticky – vnímame ako dôkaz, že ľuďom na Centrale záleží. Pre nás je to motivácia ďalej počúvať, reagovať a zlepšovať sa.

Aké sú vaše dlhodobejšie plány?

Okrem toho, že otvoríme niekoľko nových prevádzok, značný počet už existujúcich prešiel rekonštrukciou a modernizáciou. Niektorí nájomcovia sa dokonca rozhodli urobiť zo svojich prevádzok práve v Centrale svoje vlajkové lode, čo nás nesmierne teší.

V rámci zlepšovania služieb sme začali aj s rekonštrukciou, ktorá by mala prispieť k vyššiemu komfortu a lepšej navigácii v rámci centra. Všetky tieto kroky podnikáme práve preto, aby sme boli ešte atraktívnejšou lokalitou pre všetkých návštevníkov.

Uložiť článok

Najnovšie články