Foto: pixabay.com

Štúdia sa venovala 25 korporáciám, ktoré zodpovedajú za 5 % celosvetových emisií skleníkových plynov.

Mnohým z najväčších spoločností na svete sa nedarí dosiahnuť ich vlastné ciele v boji proti klimatickej zmene. Vyplýva to zo štúdie zameranej na 25 korporácií, ktorú vykonali neziskové organizácie New Climate Institute a Carbon Market Watch.

Článok pokračuje pod videom ↓

Podľa ich zistení tiež tieto spoločnosti bežne zveličujú alebo nesprávne nahlasujú ich pokrok. Medzi spoločnosťami, ktoré sa nedokážu meniť dostatočne rýchlo, sú napríklad Google, Amazon, Ikea, Apple či Nestlé, uvádza spravodajský portál BBC.

Analyzované firmy produkujú 5 % svetových emisií

Analyzované firmy podľa štúdie zodpovedajú za 5 % celosvetových emisií skleníkových plynov a hoci majú obrovskú uhlíkovú stopu, majú obrovský potenciál byť lídrom v úsilí obmedziť zmenu klímy.

Firmy si stanovujú vlastné ciele pre boj s klimatickou zmenou, Google napríklad plánuje byť bezuhlíkový už do roku 2030, Ikea chce v tom čase byť „klimaticky pozitívna“.

Štúdia sa venovala verejne oznámeným stratégiám firiem k zníženiu emisií skleníkových plynov na dosiahnutie uhlíkovej neutrality. Ako však vyšlo najavo, celkovo by stratégie, ak by ich uplatnili, znížili emisie len maximálne o 40 percent a nie 100, ako naznačuje uhlíková neutralita.

Len tri z 25 firiem sú jasne zaviazané k odstráneniu 90 percent emisií uhlíka z ich produkcie a zásobovacích reťazcov – Maersk, Vodafone a Deutsche Telekom.

Firmy sa bránia

Niektoré z firiem pre BBC vyjadrili nesúhlas s metódami použitým v štúdii, ktorá posudzovala faktory ako každoročné zverejňovanie emisií, uvedenie rozpisu zdrojov emisií či zverejňovanie informácií zrozumiteľným spôsobom. Zároveň sa vyjadrili, že sú odhodlané prijať opatrenia na obmedzenie klimatickej zmeny.

Štúdia sa sústredila na spoločnosti Maersk, Apple, Sony, Vodafone, Amazon, Deutsche Telekom, Enel, GlaxoSmithKline, Google, Hitachi, Ikea, Vale, Volkswagen, Walmart, Accenture, BMW Group, Carrefour, CVS Health, Deutsche Post DHL, E.On SE, JBS, Nestle, Novartis, Saint-Gobain a Unilever.

Uložiť článok

Najnovšie články