Gillette na svojich produktoch propaguje motto „The best man can be,“ alebo v preklade „To najlepšie, čím muž môže byť“. Vo svojej novej kampani však toto motto obracia a kladie ho formou otázky. „Je toto to najlepšie, čím muž môže byť?“ Odkedy bola ich nová reklama publikovaná, utŕžila nesmierne množstvo kritiky. A to prešlo len pár dní.
Pomocou novej reklamy sa značka chytila hnutia MeToo, ktoré je v zahraničí ostro kritizované za radikálny feminizmus, ktorý šíri a z mužov robí nepriateľov spoločnosti. Reklama Gillette adresuje túto problematiku mužom a rieši toxickú maskulinitu. Koncept, ktorý je taktiež z mnohých strán kritizovaný.
V reklame môžeme vidieť rôzne zábery, ktoré sa predovšetkým zaoberajú šikanou. Zároveň reklama nabáda na to, aby sme u detí takéto správanie pochovali a nepodporovali medzi nimi násilie. To je samozrejme pekná myšlienka, no Gillette ju adresuje popri kritizovaní sexuálneho obťažovania, z čoho opäť v konečnom dôsledku vychádzajú muži, ako agresívni, perverzní odpad spoločnosti.
Samotnú reklamu otvára Idris Elba, ktorý sa pýta či je šikanovanie hnutia MeToo, ktoré bojuje proti sexuálnemu obťažovaniu a toxickej maskulinite, tým najlepším, čím sa muž môže stať. Reklama teda ani tak nestavia na šikane všeobecnej, ako na šikane hnutia, ktoré je pre svoju radikálnosť, tŕňom v oku mnohým ľuďom. Netrvalo dlho, kým zákazníci dali patrične najavo, čo si o tejto kampani myslia.
So long old friend. #boycottGillette #thefutureismasculine pic.twitter.com/AlbFaiiXfw
— Femi_Dandha (@DandhaFemi) January 18, 2019
Reklama už medzitým stihla utŕžiť takmer milión dislikov, pričom v opozícii je pol milióna likov. Britský komik Ricky Gervais napísal na svojom Twitteri nasledovné: „Miloval som mlátenie detí na opekačkách. A moje gule nikdy neboli tak hladké. Vďaka Gillette.“ A nebol jediný, kto zaujal negatívny postoj k reklame. Ostatní kritici však už v sebe toľko humoru nemali.
Maybe men should just start getting better by refusing to purchase anything from Procter & Gamble: https://t.co/46foT9PwJA pic.twitter.com/6GKplmP0vs
— Jordan B Peterson (@jordanbpeterson) January 15, 2019
„Možno by muži mali začať odmietať všetky produkty od Procter & Gamble,“ napísal psychológ Jordan Peterson, autor knihy 12 pravidiel pre život a svetoznámy nepriateľ feminizmu. Samozrejme sa však objavili aj opačné názory. Mnoho ľudí tvrdí, že tí, ktorí reklamu kritizujú, sú súčasťou problému. Na strane kritikov však stojí väčšina odborníkov na behaviorálnu psychológiu, takže tento fakt možno hovorí sám za seba.
boredpanda.com
Miška a Denis zo Sexuálnej výchovy: Klitoris je oveľa väčší, ako si ľudia myslia. Toto urobte po každom pohlavnom styku
Problém za tunelom Višňové: Vodiči neodbočia, nová cesta je zbytočná. Analytik Bazovský vysvetlil, prečo
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka








Nahlásiť chybu v článku