Vplyvy folklóru aj rastúca tvorba kvalitného detského oblečenia. Na SAShE v Tržnici sa ukážu najnovšie trendy z ručnej tvorby Slovákov

Trojdňový sviatok ručnej práce prinesie od stredy 29. marca do piatka 31. marca do industriálneho srdca Bratislavy tú najlepšiu tvorbu zo SAShE.
Advertisements

V Starej tržnici sa stretnú remeselníci, dizajnéri a handmade značky z celého Slovenska. Počas trhu bude pred Starou tržnicou prebiehať Street Food Park, ktorý ponúkne recepty z rôznych kuchýň.

Aké značky či predajcov stretnú návštevníci na SAShE v Tržnici?

Radka Sedileková & Juraj Miklaš: Kultové značky, na ktoré sa návštevníci môžu tešiť, sú určite Magaela, Dulcia natural, Lull, imani, Framegroup či luloface. Predstavíme však aj nováčikov, napríklad Lapajka a Moonrise Fashion s krásnym detským oblečením, Chalupku, ktorá maľuje ľudové motívy na hrnčeky, alebo značku Vkus, ktorá robí kožené doplnky. Táto značka pôsobila ešte v Československu, potom v 90. rokoch zanikla a teraz sa opäť dostala na scénu. Budeme mať aj zaujímavé laserové šperky Drešperk a mnoho ďalších. 

SAShE už takýto trh v minulosti prinieslo. Ako to prebiehalo?

S. & J. M.: Na trhy v Tržnici máme veľa pozitívnych ohlasov. Myslíme si, že predajcovia boli v priestore spokojní, mali k dispozícii všetko, čo potrebovali. Podarilo sa nám spoločne s Jarmarkom dosiahnuť celkom slušnú návštevnosť, takže nemali len promo pre svoje produkty, ale aj predávali. Čo sa týka návštevníkov, ich úsmevy, pozitívne ohlasy u nás na stránke a na sociálnych sieťach nám dali veľa. Určite sú nejaké chybičky, ktoré môžeme do budúcna vylepšovať, a aj budeme. Naším cieľom je trhy robiť také, aby boli spokojní predajcovia aj návštevníci. Určite sa zamiešame medzi nich, budeme počúvať a pýtať sa.

Dá sa povedať, že sú nejaké trendy v tvorbe predajcov na SAShE? Čo teraz letí?

S. & J. M.: Trendy prichádzajú a odchádzajú, no momentálne sa celkom drží moderný folklór, ktorý na SAShE postupne začal už pred tromi rokmi a minulý rok prerazil do mainstreamového povedomia. Niektorí autori sa posúvajú v tomto trende ďalej a robia rafinovanejšie veci, len jemne inšpirované folklórom. Iní zas tento trend len objavili a nadchol ich a skúšajú, čo vedia vyrobiť. Je veľmi zaujímavé sledovať, ako sa tento trend vyvíja v celej spoločnosti, u každého vzbudzuje iné reakcie. Ak by si niekto chcel o tom prečítať viac, odporúčam rozhovor s dizajnérskou dvojicou Slovakia Gift, ktorí sa tomu venujú už od roku 2010. Nájdete ho v SAShE žurnáli v rubrike Seriál na návšteve. Samozrejme, prejavuje sa aj Greenery trend, lebo Pantone sa vďaka Pinterestu tiež dostal do mainstreamu a veľa ľudí sa tým inšpiruje. Environmentálny message, ktorý tento trend má, je veľmi pozitívny, preto mu celkom fandíme. Pribúda aj veľa pekných detských vecí so zaujímavými vzormi aj materiálmi. Táto sekcia zažíva celkom silnú obrodu. Pekne nám rastie aj kozmetika a grafické printy. Celkovo zažíva SAShE za posledné dva roky silný príval nových značiek, ktoré sa snažíme podporiť, aby uspeli.

Ako ste už naznačili, SAShE funguje už pár rokov a vaša rodina sa stále rozrastá. V akej fáze sa váš projekt teraz nachádza a aké výzvy pred vami stoja?

S. & J. M.: Momentálne dva roky prudšie rastieme, čo sa týka počtu kvalitných značiek, ktoré k nám prichádzajú. Snažíme sa im zabezpečiť systematické promo, aby sa uchytili. Chceme, aby na nás mohol každý kvalitný výrobca postaviť svoje podnikanie. Zároveň sa snažíme žiť aj mimo webu a dali sme sa na častejšie organizovanie offline trhov, rozhovorov o podnikaní a poradenstvo, k čomu sme tiež najali jednu šikovnú dievčinu. Za sedem rokov sme nazbierali veľa skúseností v online predaji a chceli by sme ich ponúknuť našim predajcom, aby sa ľahšie posúvali ďalej. Na pozadí sa stále deje veľa technických zmien a vylepšení, pretože SAShE rastie a my musíme zabezpečiť, aby fungovalo stále dobre. Prijali sme ďalšieho programátora, aby sme vedeli rýchlejšie vylepšovať proces nákupu a predaja. Snažíme sa počúvať potreby predajcov a kupujúcich a SAShE tak stále vylepšovať.

Chceli by sme, aby SAShE bolo dobré pre všetkých. Aby bolo jednoduché a zrozumiteľné pre začínajúcich predajcov, a zároveň komplexné a profesionálne pre tých TOP predajcov. Aby bolo dobre prístupné aj z tabletu a z mobilu. Aby predajcovia nemali veľa dôvodov predávať cez iné kanály, aby bolo SAShE pre všetky strany výhodné. Chceli by sme k nám dostať všetkých domácich predajcov s kvalitnou tvorbou. Systematicky na tom pracujeme.

Čím to podľa vás je, že práve projekt, kde sa stretávajú ľudia, ktorí chcú niečo sami tvoriť, a tí, ktorým sa páčia jedinečné výrobky a chcú ich kupovať, u nás tak silno zarezonoval?

S. & J. M.: Je to práve tým, že sme vytvorili priestor, kde sa títo ľudia môžu stretnúť bez geografického obmedzenia. Tradícia ručnej výroby je na Slovensku veľmi silná, skoro každého babka či otec niečo vyrábali. Je skvelé, že po krátkej prestávke, kedy kraľoval západný konzum, sa k tomu mladí vrátili a skúšajú vlastné nápady. Zároveň sa začína diať to, že doteraz diskriminované remeselnícke profesie sa stávajú atraktívnymi, pretože nemôže predsa chcieť každý robiť ekonóma či právnika. Ľudia s talentom vyrábať a vymýšľať sa čoraz viac odvažujú ísť si svojou cestou. Sme radi, že u nás na to našli priestor. 

Čo si sľubujete od marcového trhu SAShE v Tržnici?

S. & J. M.: Chceli by sme, aby sa tam stretli rodiny, kamaráti, známi. Aby to bolo miesto, kam chcú ísť spolu a my im k tomu vytvoríme dobrú náladu. Dúfame, že ľudia ocenia ručnú prácu tak ako my. Tešíme sa na to, že všetky tie krásne vecičky, ktoré im online predávame, uvidia naživo. Budú si ich môcť ohmatať, ovoňať, vyskúšať. Tešíme sa na to „ochkanie“, že naživo to je ešte krajšie. Ľudia nám v online lajkujú, komentujú, píšu hodnotenia, ale vidieť ich radosť z výrobkov naživo je úplne iné.

Kompletný zoznam predajcov, ktorí sa predstavia na SAShE v Tržnici.

29. – 31. 3. 2017

Str: 15.00 – 22.00 hod.

Štv: 15.00 – 22.00 hod.

Pia: 15.00 – 22.00 hod.

Viac informácii na Facebooku.

TS Kulturmarket (Soňa Hrúziková)



Share on Facebook28
Zobraziť viac
Komentovať (0)
Advertisements
<