foto: Kaufland, Unsplash

Nie, nie je reč o správnych taktikách na balenie toho, na KOHO máme chuť. Reč je o tom, ako správne zabaliť to, na ČO máme chuť.

V dávnej minulosti sme žili v súlade s prírodou všetci. Lovci ulovili len to, čo potrebovali, spotrebovali a zužitkovali všetko, nepreháňali to. Dnes sme, bohužiaľ, niekde inde. Naším revírom je obchodný reťazec a uloviť si dnes večeru je tak veľmi jednoduché, no zároveň veľmi zradné. A veď čo tam po tom, že som si každý kúsok pečiva zabalil do samostatného vrecúška. Alebo že som kúpil desať uhoriek namiesto tých troch, ktoré reálne potrebujem na dnešnú večeru.

Zabalím to do svojej veselej igelitky ihrajúcej všetkými farbami a vykročím smerom na parkovisko k môjmu žrebcovi. Ak sa aj vám v hlave po tomto rozblikala kontrolka, ste pripravený na zmenu. A my vám poradíme ako na to.

Organizovane, nie impulzívne

foto: Unsplash

Išli ste už niekedy nakupovať hladný a odniesli ste si viac jedla, ako sa zmestí do vašej chladničky? Zapatrošili ste niekde zoznam, a tak ste sa museli otočiť po prvom nákupe naspäť po správne ingrediencie? Vyhadzovali ste niekedy po týždni práve tie tri rožky, o ktorých ste boli presvedčený, že ich ponúknete návšteve, ktorá neprišla? Ak ste odpovedali áno aspoň na jednu z týchto otázok, nie ste v tom sami. Nakupujte rozumne. Naplánujte si jedálniček na dlhší čas dopredu a počas týždňového veľkého nákupu si zaobstarajte všetko, čo vydrží. Chlebíčky pre kamarátov k hokeju budete beztak pripravovať až v deň zápasu, po ne si odskočíte neskôr. Nakupujte rozumne. Kvôli trom kvapkám oleja nemusíte utekať do špeciálneho obchodu, poobzerajte sa v bežnom supermarkete po jeho náhrade, ktorú budete používať pravidelne. A, predovšetkým, pred nákupom schrúmte aspoň jabĺčko alebo malý snack, hlad je pri nákupoch silnejší ako rozum!

Do sieťky, nie do vrecka

foto: Kaufland

Oddelenie čerstvého ovocia a zeleniny je často pastvou pre oči každého moderného lovca. Všetky tie farby a vône čerstvých chrumkavých dobrôt nás vedia veľmi rýchlo zlákať a my si sem-tam do jedného mikroténového vrecka hodíme zopár sladkých hrušiek, do druhého potom svieži listový šalát a nakoniec do tretieho ešte zo tri cukety. Veď prečo by som ich nosil v ruke alebo hodil len tak do košíka. Stop. Dnes už vieme, že mikroténové vrecká sú priam pohromou pre našu planétu, preto sa aj obchodníci snažia ich zredukovať v čo najväčšej miere. Napríklad v Kauflande nájdete horúcu novinku – ovocie a zeleninu si už môžete zabaliť do ekosieťky, ktorá vydrží mnoho a mnoho použití. Ovocie a zelenina v nej voľne dýcha a je vyrobená zo 100% biobavlny. A navyše vyzerá super!

Voľné, nie balené

foto: Kaufland

Keď už sme ulovili do sieťky ovocie a zeleninu, skúsme to aj pri iných potravinách. Vrecká a plasty zamoria prostredie na desaťročia, až storočia, preto sa skúsme vyhnúť nepotrebným plastovým obalom čo najväčším oblúkom. Našťastie, niekto už na to myslel. Napríklad Kaufland uhorky ponúka bez nadbytočnej fólie. Takisto v predajniach nájdete chladiace pulty s mäsom a údeninami, ktorých nakúpite presne toľko, koľko potrebujete. Nemusíte tak siahať po vákuových plastových baleniach!

S ekotaškou, nie s igelitkou

foto: Kaufland

Pokiaľ ste náhodou nevyužili naše rady a nakupovať ste sa vybrali čo i len trochu hladný, váš inštinkt lovca, ktorý zacítil korisť, sa naplno prejaví hlavne pri pokladni. Pred sebou vidíte už len pariacu sa večeru na tanieri. Obmedzovalo sa vaše rozhodovanie pri pokladni vždy len na to, či nákup zvládnete zobrať len tak, v rukách, alebo zhrabnete prvú tašku, ktorá je po ruke? Zamysleli ste sa nad tým,  že 14 plastových igelitiek znečistí planétu tak ako auto, ktoré prejde 1,5 kilometra?  Preto aj samotné obchodné reťazce vyraďujú ekologicky závadné igelitky z predaja. Tak siahnite po taškách, ktoré sú opätovne použiteľné, ako sú napríklad textilné tašky z biobavlny alebo nákupné tašky z recyklovaného materiálu napríklad aj v Kauflande.

 

Nemusíte hneď od základu zmeniť svoj život, často stačí aj malý krok a prostredie okolo vás i generácie po vás vám budú vďačné. Staňte sa moderným lovcom udržateľnej doby!

PR Kaufland

Uložiť článok

Najnovšie články