Foto: Unsplash

Čo je to crowdfunding?

Foto: Unsplash

Crowdfunding je metóda získavania peňazí na projekt alebo podnik prostredníctvom malých príspevkov od veľkého počtu ľudí. Takéto zbieranie príspevkov prebieha zvyčajne cez internet.

Plán, ako bude biznis vytvárať stratégiu a prístup k vygenerovaniu zisku, sa nazýva…

Foto: Unsplash

V obchodnom modeli firma vypracuje plán, ktorého cieľom je obchodná stratégia a stratégia na generovanie zisku. Tento model do plánu komponuje taktiky získavania financií, cieľový trh, cenové stratégie i distribučné kanály.

Čo je to B2B predaj?

Foto: Unsplash

B2B predaj sa zameriava na predaj produktov a služieb firmám či organizáciám. Skratka znamená doslova business-to-business a podľa názvu vieme odvodiť, že základným princípom je predaj inej spoločnosti, pričom sa vynecháva priamy koncový zákazník.

Analýza silných a slabých stránok podniku, príležitostí a hrozieb sa nazýva…

Foto: Unsplash

Analýza SWOT je druhom strategickej analýzy podniku na princípe štyroch hlavných faktorov - S ako silné stránky (strong), W ako slabé stránky (weakness), O ako príležitostí (external opportunities) a T ako hrozby (threats). Oproti iným druhom analýz tkvie výhoda SWOT-u v tom, že po identifikovaní slabých oblastí hľadá stratégie, ktoré dokážu potenciálne výzvy vyriešiť.

Príliv a odliv peňazí z a do firmy sa nazýva…

Foto: Unsplash

Cash flow, alebo výkaz o financiách, podáva firme ucelený obraz toho, akým spôsobom cez spoločnosť prúdia peniaze. To sa týka minutých i zarobených prostriedkov. Nakoľko finálne čísla, z ktorých bude účtovník vychádzať, dokážu veľmi presne vypovedať o likvidite podniku, pre podnikateľov ide o jedno z najdôležitejších čísel.

Ak je na trhu malý, špecializovaný segment, ktorý nie je obsadený veľkou spoločnosťou, nazývame to…

Foto: Unsplash

Medzera na trhu (niche market) sa definuje trhom obsadeným jedinečnými potrebami alebo preferenciami, ktoré bežné produkty alebo služby nespĺňajú, a ktoré na trhu neponúka žiadna väčšia spoločnosť.

Aký je rozdiel medzi marketingom a reklamou?

Foto: Unsplash

Pri vytváraní stratégie na zvýšenie predaju je nevyhnutná marketingová stratégia - tá sa môže líšiť od rôznych taktík predaja, vytvárania a udržiavania konkurencie s inými spoločnosťami, cieľové skupiny, či časové plány. Jednou z marketingových stratégií je práve reklama, ktorá využíva propagáciu na zvýšenie predaja. Každá reklama je teda marketing, ale nie všetky druhy marketingu sú reklamy.

Akou skratkou označujeme pomer ziskov a nákladov spoločnosti?

Foto: Unsplash

Správna odpoveď je ROI, alebo return on investment. Tento pomer pomáha získať pomer medzi ziskom a nákladom, vďaka čomu má spoločnosť či podnik lepší prehľad o výnose investícií.

Čo je to franšíza?

Ilustračná snímka: Unsplash

Takmer všetci vieme pomenovať najznámejšie franšízy (ako napríklad McDonald´s či KFC), málokto ale pozná skutočný význam tohto označenia. Franšíza je vysoko-úspešný model používaný hlavne veľkými spoločnosťami, vďaka ktorému je možné dosiahnuť medzinárodný dosah na cieľový trh. Pokiaľ chce spoločnosť zo svojho podniku vytvoriť franšízu, udelí licenciu na svoje meno a prevádzkové metódy inej strane. Tá za túto možnosť z výnosu odnáša poplatky. Ide o šikovný spôsob, ako rozšíriť svoju značku bez obrovských investícií.

Čo je to výzva na akciu?

Foto: Unsplash

Chcete odoberať náš kanál? Prihláste sa na mesačný odber. Sťahujte teraz! Všetky podobné správy vieme definovať ako techniku, ktorá sa nazýva výzva na akciu (anglicky CTA - call-to-action). Jej zámerom je užívateľov povzbudiť do toho, aby sa zapojili do produktov a služieb spoločnosti.

Uložiť článok

Najnovšie články