Sympatické krvavé retro sa zmocnilo slovenských kín.

Hororový žáner je nesmierne rozmanitý a má skutočne neobmedzené možnosti. Či ste pripravení alebo nie, film Ready or Not (Nevesta na zabitie) vás zavedie do svojho pohlcujúceho sveta, ktorý stavia na úžasnej atmosfére, nervy drásajúcom napätí a strachu, ktorý pozná každý z nás. Ak ste tento rok čakali na letné prekvapenie a ešte stále nenarazili na svojho favorita, Nevesta na zabitie vás môže veľmi (ne)milo prekvapiť.

Ready or Not je sympatická zmeska kadečoho, čo máme radi. Kvalitnej scénografie, naoko dobre napísaných postáv, tarantinovskej brutality a uťahovania si z najvyššej spoločenskej kasty spôsobom, ktorým ju vlastne velebíme. Mladá nevesta má ženícha z bohatej, ale trošku čudáckej rodiny, ktorá ctí dlhoročnú, ale veľmi zvláštnu svadobnú tradíciu. Každý nový člen si musí zahrať náhodne vylosovanú hru. Grace si vyberie schovávačku, no to ešte netuší, že zatiaľ, čo si vo veľkom sídle Le Domasov hľadá vhodný úkryt, jej budúci príbuzní a ich služobníctvo vyťahujú rôzne strelné, bodné aj sečné zbrane. Hon na nevestu môže začať.

MovieStillsDB

Hrajú: Dvojníčka Margot Robbie

Ako prvé vám iste udrie do očí herecké obsadenie. Nie, to v hlavnej úlohe nie je Margot Robbie, aj keď podobnosť je tam skutočne neuveriteľná. Mladá austrálska herečka, Samara Weaving sa zmocnila úlohy Grace a dokázala úlohu stvárniť skutočne výborne. Po jej boku sa objavil Mark O’Brien, ktorý si zahral jej snúbenca. Dejovo výzamnejšej úlohy jeho brata sa zhostil Adam Brody (áno, ten Seth zo seriálu The O.C.). V skratke teda vo filme uvidíte známe tváre, ktoré si však len ťažko budete vedieť s niečím spojiť, okrem teda Brodyho.

MovieStillsDB

Každý z nás už zažil situáciu, kedy sme sa išli zoznámiť s rodičmi svojho partnera a netušili sme, čo máme čakať. Nuž, na tejto hrôze stavia aj Nevesta na zabitie, ktorá však veci berie veľmi radikálne a zavádza ich do brutálneho extrému. Podobnú myšlienku sme mohli pobrať aj z titulu Uteč (Get Out) režiséra a scenáristu Jordana Peela, v ktorom si hlavnú úlohu zahrala vychádzajúca hviezda Daniel Kaluuya.

Najsilnejšia stránka je humor

Film sa však väčšmi sústredí na excentrickosť boháčov, než na rodinnú aféru. Vo výsledku sme tak dostali veľmi sympatický krvavý thriller, ktorému však chýbali prvky strašenia. To, čo mu však chýbalo, po tejto stránke vynahrádzal mimoriadnou štýlovosťou, atmosferickým prostredím a vraždami, za aké by sa nehanbili Tarantino či Von Trier na spoločnej víkendovej poľovačke. To, čo na filme rezonuje najviac, je však jeho zmysel pre čierny, no občas aj celkom obyčajný humor.

MovieStillsDB

Pokiaľ ste však náročnejším divákom, počas celého premietania sa nezbavíte pocitu, že filmu niečo chýba. A to, čo mu chýb,a je logika, štruktúra postáv a komplexná backstory. O legende, ktorá celú hrôzu sprevádza, sa dozvedáme len veľmi málo. Podobne je to aj s hlavnou hrdinkou. Našťastie sa s ňou však dá poľahky stotožniť a tak tu absencia jej príbehu nehrá až tak veľkú úlohu. Ostatné postavy sa však javia akoby vraveli jednu vec a pritom robili priamy opak, čo divácky zážitok veľmi neumocňuje.

Stopáž filmu len veľmi jemne presahuje 90 minút, čo je veľká škoda, pretože má výborný drive a dynamiku. Veci, ktoré nám tu chýbali tu teda predsa len mali priestor. Pokiaľ však od filmu veľa nečakáte, dočkáte sa príjemného prekvapenia akým bolo napríklad pred rokmi It Follows či Under the Silver Lake. Neveste na zabitie tak udeľujeme milosrdnej pol hviezdičky navyše za mimoriadny námet a potenciál, ktoré však žiaľ neboli využité na 100%.

Naše hodnotenie: 3,5/5

Ready or Not/ Nevesta na zabitie

Réžia: Matt Bettinelli-Olpin, Tyler Gillett