Foto: IMDB (Sony Pictures Releasing)

Animáky pre celú rodinu pravidelne valcujú slovenské kiná.

Tvorcovia animovaných filmov pre celú rodinu to nemajú ľahké. Na to aby boli úspešné, musia zaujať neposedných detských divákov, no zároveň prebrať smiechom ich unavených rodičov. Ak sa im to podarí, úspech majú istý. A na Slovensku dvojnásobne.

Článok pokračuje pod videom ↓

Žiadny iný žáner totiž u nás nie je tak navštevovaný ako práve animované rozprávky, z ktorých väčšina vychádza v pravidelných odstupoch s ďalšími a ďalšími pokračovaniami. Ktoré z nich majú Slováci najradšej?

Hotel Transylvánia

Čo robia strašidlá a netvory, keď nestrašia? Tvorcovia zo štúdia Sony Pictures Animation na túto otázku odpovedali pred pár rokmi megaúspešným animákom Hotel Transylvánia. Starostlivý ocko Drakula, jeho dcéra Mavis, jej manžel Jonny a ich priatelia si získal srdcia fanúšikov po celom svete, a tí po rovnako úspešnej druhej časti netrpezlivo čakali na ich návrat. Dočkali sa minulý štvrtok, keď do kín zavítal film Hotel Transylvánia 3: Strašidelná dovolenka. A úspech na seba nenechal dlho čakať. Novinku, v ktorej sa partia strašidiel vydáva na výletnú plavbu, videlo na Slovensku za prvý víkend neskutočných 65 900 divákov. Najväčší kinohit leta je teda jasný, najmä keď film označujú diváci a kritici za najlepší z celej série.

Film Mimoni

Slovenským rekordérom sú roztomilé žlté postavičky, ktorých zvláštnej reči nikto nerozumie. Mimoni sa po prvýkrát na plátnach predstavili v sérii Ja, zloduch o nosatom zloduchovi Gruovi. Producenti čoskoro zistili, že detský divák však reagoval najlepšie práve jeho žltých pomocníkov, a rozhodli sa vymyslieť im vlastný film. Nemýlili sa. Film Mimoni zarobil v roku 2015 na celom svete viac než 1,1 miliardy dolárov a do dnes je po snímke Ľadové kráľovstvo najzárobkovejším animákom všetkých čias. A ako to s Mimoňmi vyzeralo na Slovensku? Rovnako šialene. Film trhol rekord otváracieho víkendu (110 tisíc divákov), udržal sa v kinách takmer 4 mesiace a dokopy ho videlo viac než 350 000 slovenských divákov.

Itafilm

Doba ľadová

Mamut Manny, leňochod Sid a šabľozubý tiger Diego. Trojica zvieracích kamarátov a ich dobrodružstvá z čias doby ľadovej vychovali od prvej časti z roku 2002 až po najnovšiu z roku 2016 niekoľko generácii divákov. Prakticky to teda znamená, že mnohí z tých, ktorí filmy milovali v detstve, brali na poslednú časť Doba ľadová: Mamutí tresk vlastné deti. Film videlo za prvý víkend na Slovensku viac než 75 000 divákov, celkovo si ho prišlo pozrieť takmer 160 000 divákov. Film mal úspech po celom svete a aj vďaka nemu uvažujú jeho producenti o šiestom dieli série.

Itafilm

Hľadá sa Nemo & Hľadá sa Dory

Klaun očkatý, ktorý hľadá svojho strateného syna a neskôr po rokoch pomáha svojej kamarátke nájsť jej rodinu. Podmorské príbehy Marlina, Nema a Dory majú podobne ako Doba ľadová pre mnohých nostalgický nádych, vydanie oboch filmov  totiž delí celých 13 rokov. Aj vďaka tomu malo dlhoočakávané pokračovanie originálu s názvom Hľadá sa Dory v roku 2016 veľmi slušnú a na Slovensku nadpriemernú návštevnosť. Za prvý víkend ho videlo 59 000 divákov, čím porazilo aj jednotku Deadpoola, celkovo si film prišlo pozrieť za 3 mesiace takmer 280 000 divákov.

Itafilm

Pozri aj: Disney na prvom mieste nie je. Toto je 99 najlepších animákov všetkých čias podľa hodnotení divákov a kritikov

TS Itafilm
Uložiť článok

Najnovšie články