foto: Pixabay

/ 0 / katka
Na internete koluje množstvo mýtov o cvičení, ktoré však nie sú pravdivé. Pozrite si výber tých najčastejších.

Či sa chcete dostať do formy, schudnúť alebo len zlepšiť náladu, pravdepodobne už máte vytvorenú určitý zvyk, podľa ktorého cvičíte. No pravdou je, že na internete nájdete veľa osvedčených rád, ktoré však nesplnia vaše očakávania. Pozrite si najbežnejšie mýty, s ktorými sa stretávame.

Mýtus: Aby ste ostali vo forme, stačí cvičiť dvakrát týždenne

pixabay.com

Pravda: Cvičenie jeden až dvakrát týždenne nestačí, ak chcete dlhodobé zdravotné výhody. Čas by ste si mali nájsť minimálne tri dni v týždni a ideálne je dodržiavať určitý cvičebný plán. „Každý deň by sme mali robiť nejakú fyzickú aktivitu – aspoň sa hýbať. Sedavý spôsob života, aký vedieme, nám z dlhodobého hľadiska škodí,“ hovorí tréner Shawn Arent.

Mýtus: Najlepší čas na cvičenie je ráno hneď po prebudení

pixabay.com

Pravda: Najlepší čas na cvičenie je kedykoľvek, kedy vám to vyhovuje. Ideálne je ak si z cvičenia urobíte denný zvyk – teda ak sa radi zacvičíte neskoro v noci, robte to tak pravidelne. Ak máte radšej ranný beh po prázdnom meste, urobte si čas ráno. Ak vám je to jedno, skúste si jedno aj druhé. Výskumy však naznačujú, že ranné cvičenie vám naštartuje metabolizmus a rýchlejšie trávite počas dňa.

Mýtus: Posilňovanie s činkami zmení tuk na svaly

pixabay.com

Pravda: Tuk na svaly nezmeníte. Z fyziologického hľadiska ide o dve rozdielne veci. Tukové tkanivo je pod kožou, medzi svalmi a okolo vnútorných orgánov ako napríklad srdce. Svalstvo nájdete na celom tele. Cvičenie skutočne pomáha posilňovať svalstvo, no nejde o premenu tuku na sval. Najlepší spôsob, ako sa zbaviť tuku, je formou zdravého stravovania – veľa zeleniny, zŕn, proteínov a zdravých tukov akými sú ryby.

Mýtus: Puzzle a hádanky sú najlepšie na precvičovanie mozgu

pixabay.com

Pravda: Podľa poslednej štúdie je fyzické cvičenie najlepšie zo všetkých cvičení na prečistenie hlavy. Aeróbne cviky, teda tie, ktoré vám zvýšia tep a pri ktorých sa spotíte, majú významný vplyv na mozog. Je to kľúč k zdravému telu a zdravej mysli.

Mýtus: Cvičenie je najlepší spôsob, ako schudnúť

pixabay.com

Pravda: Ak chcete chudnúť, nemali by ste predpokladať, že to dokážete len za pomoci cvičenia bez ohľadu na to, akú potravu prijímate. Dôležitú rolu hrá správna diéta, ktorou do tela dostanete všetky potrebné látky v správnom množstve. Tým však nechceme povedať, že cvičenie nie je dôležitou súčasťou zdravého životného štýlu.

Mýtus: Brušáky sú najlepšie na vytvarovanie tehličiek

pixabay.com

Pravda: Na rozdiel od brušákov, ktoré precvičujú len brušné svaly, plank zahŕňa veľkú skupinu ďalších. Preto ak chcete pevné brucho, potrebujete do cvičenia zahrnúť cviky, ktoré precvičia všetky.

Mýtus: Zdvíhanie činiek je pre chlapov

pixabay.com

Pravda: Cvičenie so záťažou je skvelý spôsob, ako si posilniť a spevniť svaly a s pohlavím to nesúvisí. Ženy produkujú menej testosterónu ako muži, preto nehrozí, že by sa ženy po cvičení s činkami začali podobať viac na mužov.

Mýtus: Na to, aby ste vyšli z cviku, musia prejsť minimálne dva týždne

pixabay.com

Pravda: Vo väčšine prípadov sa svalstvo začína zmenšovať už po týždni bez pravidelného cvičenia. Platí teda – ak ich nepoužívate, nebudete ich mať.

Mýtus: Bežať maratón je ideálna cesta ako byť fit

pixabay.com

Pravda: Nie ste pripravení zabehnúť maratón? Žiadny problém. Pomôže aj to, ak si zabehnete vzdialenosť, akú zvládnete a pritom to vôbec nemusí byť viac ako 8 kilometrov. Napríklad skúste 5 až 10 minútový beh naplno, kým budete vládať. Nemusí to byť ani viac ako hodina za týždeň, pretože výsledok je porovnateľný s ľuďmi, ktorí odbehnú viac ako tri hodiny za týždeň.

Mýtus: Písanie stravovacieho denníka je najlepší spôsob, ako kontrolovať čo počas dňa zjete

pixabay.com

Pravda: Aj keď sa snažíme dávať si pozor na to, čo zjeme a koľko aktivity vynaložíme, väčšinou sa preceňujeme. Máme totiž vo zvyku myslieť si, že sme odcvičili viac a zjedli menej ako v skutočnosti.

Mýtus: Športové drinky sú najlepší spôsob ako sa po cvičení rehydratovať

pixabay.com

Pravda: Množstvo športových drinkov je plných cukru a vody. Namiesto toho experti odporúčajú napiť sa čistej vody a dať si napríklad proteínovú tyčinku, keďže podľa výskumov proteín najlepšie pomáha k opraveniu svalstva.

Pozri aj: Realita je úplne iná. Modelka ukázala, čo sa skrýva za „dokonalými“ fotografiami v bikinách

businessinsider.com


Komentovať (0)