O trase dlhej viac ako 2 000 kilometrov sa rokovalo už nejaký ten čas, úrady napokon rozhodli dať plánu zelenú. Ako uvádza RIA Novosti, trasa dostala pomenovanie Meridian a tiahnuť sa bude od hranice s Kazachstanom až po Bielorusko a pôjde o najkratšiu obchodnú trasu medzi Čínou a Európou.
Výstavba za miliardy eur
O novej trase informuje na svojej stránke aj spravodajská stanica CNN, ktorá uvádza, že prvú etapu výstavby Meridianu schválil ruský predseda vlády Dmitrij Anatolievič Medvedev. Výstavba bude financovaná zo zdrojov súkromných investorov, prispieť však chce aj vláda. Odhaduje sa, že výstavba trasy nebude vôbec lacnou záležitosťou, mala by totiž stáť 600 miliárd rubľov, teda v prepočte takmer 8,5 miliardy eur.

Cesta po Meridiane bude kratšia a rýchlejšia
Samozrejme, aby bolo možné výstavu trasy uskutočniť, bolo nutné odkúpiť nemálo pozemkov. RIA Novosti ale uvádza, že 80 percent potrebných pozemkov sa už odkúpiť podarilo. Okrem toho, že pôjde o najkratšiu, a teda najrýchlejšiu obchodnú trasu medzi Európou a Čínou, o niečo ľahšie to budú mať nielen šoféri kamiónov, ale aj cestujúci s inými ako obchodnými zámermi. Po Meridiane totiž bude omnoho jednoduchšie dostať sa do západnej časti Ruska či do centrálnej časti Ázie, a to napríklad aj autom.
Iniciatíva čínskeho prezidenta Xi Jinpinga
Tento projekt je len jeden z mnohých, ktorých cieľom je vylepšiť infraštruktúru v tejto časti sveta. Ešte v roku 2013 čínsky prezident Xi Jinping spustil iniciatívu s názvom The Belt and Road Initiative (BRI). Cieľom tejto iniciatívy je posilniť infraštruktúru výstavbou prístavov, ciest a železničných tratí, ktoré by prepájali Čínu, Afriku a Európu. Okrem toho, ako uvádza denník Independent, očakáva sa, že vybudovaním novej trasy sa podarí odľahčiť Suezský prieplav a Transsibírsku magistrálu.

Prepojenie od Hamburgu až k Šanghaju
Aj keď samotná trasa Meridian je dlhá vyše 2 000 kilometrov, je len jednou súčasťou väčšieho plánu, ktorého cieľom je výrazne urýchliť prepravu tovarov medzi krajinami. Keď sa ju totiž podarí vybudovať, stane sa súčasťou trasy dlhej viac ako 8 000 kilometrov, ktorá prepojí prístavy v Hamburgu a v Šanghaji. Ruský denník Vedomosti píše, že ak pôjde všetko podľa vytýčeného plánu, novej trasy by sme sa mohli dočkať už v priebehu najbližších 12 či 14 rokov. Okrem toho, vytvorenie trasy by zároveň mohlo znamenať aj vytvorenie nových pracovných príležitostí.
cnn, independent, vedomosti
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané
Outlet z kauzy slayáda začal veľkolepo, rýchlo sa z neho stala „nákupná zóna duchov“. Zákazníkov si užíval krátko
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom









Nahlásiť chybu v článku