Na internete sa na nás valia doslova z každej strany, do schránok nám ich chodia veľké kopy a pod nosom ich máme dokonca aj pri cestovaní mestskou dopravou. Zdá sa však, že toto všetko nestačí, pretože Rusko prichádza s novou alternatívou. Ľudia sa už viac nebudú dívať na hviezdy, ale na reklamy aj na oblohe.
Reklama na obežnej dráhe
Akoby reklám nebolo všade dosť, Rusi prišli pred časom s bizarným nápadom. Na nízku obežnú dráhu Zeme chcú vypustiť bilboardy. To, samozrejme, neurobilo radosť mnohým astronómom. Už dnes totiž najmä mestá bojujú so svetelným smogom a reklamy na oblohe by v tomto prípade vôbec neboli nápomocné.
Využitie slnečných lúčov
Tento nápad vznikol v spoločnosti StartRocket a ich cieľom je na obežnú dráhu vyslať množstvo drobných satelitov, ktoré by plnili funkciu displeja. Každý z nich by mal na sebe skladateľnú plachtu, ktorá by odrážala slnečné žiarenie a vytvárala by jednotlivé pixely. Reklama by sa vznášala vo výške 400 až 500 kilometrov nad Zemou a vzhľadom na to, že je závislá od Slnka, viditeľná by bola len pri jeho východe a západe.
Prispôsobené dôležitým udalostiam
Reklama by zabrala plochu približne 50 kilometrov štvorcových a podľa autorov nápadu by malo byť možné naprogramovať ju tak, aby zobrazovala napríklad logá, a to 3 či 4 krát denne na dobu 6 minút. Reklamy by sa pravdepodobne zobrazovali na základe aktuálnych udalostí, ako je napríklad FIFA či Olympijské hry.
Svoj nápad tvorcovia obhajujú tým, že ekonomika predstavuje krvný obeh spoločnosti a zábava a reklama sú jeho srdcom. Okrem toho dodávajú, že ľudstvo bude čoraz viac presúvať svoje aktivity do vesmíru, prečo tam teda nepresunúť aj reklamu.
Svetelný smog
Ako sme už spomenuli, astronómovia nápadom nie sú nadšení. Astronóm John Barentine napríklad hovorí, že také reklamy by výrazne sťažili výskum zo Zeme. Každý záblesk svetla by mohol narušiť prúd fotónov prúdiacich na Zem. Okrem toho, viac objektov na oblohe znamená aj vyššie riziko zrážky. Astronómovia ďalej poukazujú na množstvo odpadu, ktoré sa už dnes na obežnej dráhe nachádza.
For no reason at all, here's what it looks like when a satellite goes through Hubble's field of view whilst you are trying to image something in the distant solar system. pic.twitter.com/eLWR1ncdqx
— Alex Parker (@Alex_Parker) January 25, 2018
Umelý mesiac
Rusko nie je jediné, ktoré chce zasahovať do priestoru obežnej dráhy bizarnými nápadmi. Pred časom chcela do vesmíru zasiahnuť aj Čína, a to umelým Mesiacom, ktorý mal nahradiť pouličné osvetlenie. S iným plánom prišli aj Japonci, ktorí chceli umelo vytvárať meteorické roje, aby na ne ľudia nemuseli čakať. Našťastie, ani jeden z nápadov neuspel a pochybnosti panujú aj v prípade reklamy na oblohe.
sciencealert
Urológ Ján Švihra: Vo vybraných prípadoch má obriezka stále veľký zmysel. Takto by mala vyzerať správna hygiena „tam dolu“
Brat za Brata zbiera údaje možno aj o vás. Redaktorka bola 21 dní v top exotickej destinácii, výdavky ju prekvapili
Objavili sme klenot, nikdy ste o ňom nepočuli: Prešli sme sa po najstaršom drevenom moste v Európe a navštívili unikát
Jednu chcel označiť horiacou cigaretou, inú zase zbil do bezvedomia. Čím bol Picasso väčší sadista, tým lepšie maľoval
Zrezanú kožu prišíval na tváre, topila sa v hnise, stál pri prvej plastike penisu: Chirurg experimentoval s obeťami vojny
ANKETA: Nemá to tu čo robiť. Pýtali sme sa Slovákov, či nakupujú v ruskom reťazci MERE a čo si o ňom myslia
Odborníčka na dýchanie Petra Gaul: 60 až 80 % z nás nedýcha správne. Čo bude platiť večne, sú 3 zásady
Najslávnejšia krádež v histórii umenia. Mona Lisa zmizla na dva roky z Louvru, podozrivý bol aj Picasso
Na Slovensku otvorili unikátny obchod: Za pár eur tu nakúpite veci, ktoré inde zrejme nenájdete, čaká na vás aj prekvapenie
Za obed som platila 2 eurá: Bola som 21 dní v top exotickej destinácii a zapisovala si výdavky. Cena dovolenky ma šokovala












Nahlásiť chybu v článku