Foto: Pixabay/Pixabay

Či už je to kvôli prepitnému alebo kvôli šéfovi, čašníci a čašníčky sa o vás zaručene "postarajú" a vy ani možno nebudete tušiť, akú hru to s vami celý čas hrajú.

Snaha zarobiť na vás je v reštauráciách samozrejmosťou. Postarať sa o to majú čašníci, ktorí majú v rukáve nejeden trik, ako vás v podniku udržať či donútiť vás objednať si niečo, čo ste pôvodne nechceli.

Pravidlo „zlatých stolov“

Konečne sa vám podarilo dostať do vychytenej reštaurácie, keď je úplne prázdna, ale čašníčka vás usadí na najviac nepohodlné miesta pri dverách. Nebuďte však prekvapení, toto je bežný spôsob ako tieto podniky priťahujú zákazníkov: vytváraním dojmu, že sú plné. Mnoho majiteľov reštaurácií uplatňuje pravidlo „zlatých stolov“: atraktívni ľudia sedia na verande, pri oknách alebo v strede miestnosti v snahe vytvoriť lepší dojem z reštaurácie.

Restaurant

Značka „rezervované“ nemusí vždy znamenať, že stôl je obsadený

Tiež ste si všimli, že tie najlepšie stoly v reštauráciách sa zdajú byť vždy rezervované? Opak je však pravdou a často sa značky „rezervované“ používajú na to, aby si páry neobsadili väčšie stoly ako potrebujú.

pixabay.com

Pravidlo piatich sekúnd

Tu je ďalšie nepísané pravidlo, ktoré snáď každý z nás pozná: jedlo, ktoré padlo na zem a bolo tam na menej ako 5 sekúnd, sa stále môže jesť. V niektorých prevádzkach je toto pravidlo natiahnuté na 10 sekúnd. Toto pravidlo však bolo už viackrát vyvrátené, o čom vás môže presvedčiť aj náš článok. Samozrejme, v poctivých reštauráciách si jedlo spadnuté na zem servírovať nedovolia.

Čašníčka vám úmyselne odprace tanier

Poznáte tých ľudí, ktorí sa obávajú, že im čašník vezme tanier s jedlom v tej sekunde, ako opustia stôl? Toto je naozaj cieľom mnohých čašníkov. Chcú odstrániť tanier zo stola ihneď, ako ste zjedli svoj posledný kúsok jedla. Myšlienka je taká, že zákazník sa bude cítiť trápne pri prázdnom stole, a tak si ešte niečo objedná.

pixabay.com

Spôsob položenia otázky ovplyvní vaše rozhodnutie

Čašníci tiež používajú trik s otázkou. V skutočnosti sa to používa aj v reštauráciách s rýchlym občerstvením aj v reštauráciách s Michelinskou hviezdou. Funguje to nasledovne: Akonáhle ste povedali niečo o nápojoch, čašník vám položí otázku: „Biele alebo červené víno?“ Potom sa budete cítiť trápne, keď odmietnete víno napriek tomu, že ste si ho pôvodne nezamýšľali objednať.

Čašník vám neustále dolieva víno

Hneď ako sa na vašom stole objaví fľaša vína, ste chytení do ďalšej pasci. Čašník sa začne motať okolo vášho stolu a dolieva vám víno po každom napití. Jeho cieľom je vyprázdniť fľašu ešte kým jete, aby ste si objednali ďalšiu.

wine

Drahé je vždy ako posledné

Tento trik bol vymyslený vo Francúzsku. Čašník vám predčíta ponuku vín z vínnej karty podniku tak rýchlo, že polku ani nerozumiete. Pri konci zoznamu spomalí a vy si vyberiete to, čo ste dobre počuli. Takto si chtiac-nechtiac vyberiete niečo poriadne drahé.

Nástrahy v menu

Dnes sa to už stáva menej, ale aj tak sa to ešte zriedka objaví. Reč je o cene jedla za 100 gramov, hoci samotné jedlo váži viac. Čašník vás na to väčšinou neupozorní, ale takéto jedlá by mali byť označené hviezdičkou s vysvetľujúcimi informáciami.

Slané drobnosti zadarmo sú pasca

Čipsy alebo tyčinky zadarmo sa zdajú byť milou zdvorilosťou od reštaurácie. Toto je však ďalší spôsob, ako vás udržať dlhšie v podniku. Vy si k tomu objednáte ďalší a ďalší nápoj, a tak si na vás podnik pekne zarobí.

Chips

Trošku o hudbe

Poznáte to. Hudba sa vám zdá príliš hlasná a vy poprosíte čašníčku, aby ju trošku stlmila. Ona vám odpovie samozrejme, ale neurobí tak. Vám sa však zdá, akoby sa hudba stíšila. Niektoré reštaurácie nechávajú hudbu schválne hlasno, pretože čím hlasnejšie hrá hudba, tým je väčšia šanca, že začnete robiť veci podvedome do rytmu. Takto zjete svoje jedlo skôr a čím rýchlejšie ho zjete, tým menej sa budete cítiť najedení.

Čašník vám neporadí ani dobre ani zle

Ak sa vám čašník snaží niečo odporučiť bez vyzvania, väčšinou to znamená, že si splietol objednávky a teraz sa toho potrebuje zbaviť alebo bude nejaké jedlo tesne pred dátumom spotreby. Nemusí to síce byť pravidlom, no niekedy sa to stáva. Takže radšej vždy vsaďte na svoj vlastný inštinkt.

Triky s nápojmi

Opitým návštevníkom, ktorí si objednajú nejaký miešaný nápoj, je často podávaný všehodžús – mix všetkého, čo zostalo na spodku fliaš. Ďalším trikom barmanov je, že staré pivo sa dôkladne premieša, aby penilo a vy ste nič nezistili. Taktiež ak v reštaurácii došlo ružové víno, čašník alebo barman vám ho jednoducho namieša z kombinácie bieleho a červeného vína.

Cocktails

Všimli ste si niekedy podobné správanie čašníkov a čašníčok? Ak ešte nie, tak odteraz budete v reštauráciách obozretní.

Pozri aj: Najväčšie podvody na spotrebiteľoch: Rebríček 14 neskutočne predražených vecí, ktoré aj napriek tomu kupujete každý deň aj vy

brightside.me
Uložiť článok

Najnovšie články