Týchto 22 jednoduchých psychologických zmien vám pomôže stať sa oveľa šťastnejším človekom, a to len za 30 dní

Pixabay
Pixabay
Vždy je čas na zmenu. Vyskúšajte začleniť naše rady a tipy do vášho života a zistite, ako pozitívne vás dokážu ovplyvniť. Stačí na to iba 30 dní.

Je známe, že na to, aby ste si zvykli na nejakú novú pravidelnú činnosť vo svojom živote, potrebujete približne 30 dní. My vám dnes prinášame prehľad 22 jednoduchých, no pritom účinných zmien, ktoré môžete začať robiť prakticky hneď a pomôžu vám k tomu, aby sa z vás stal šťastnejší a vyrovnanejší človek. Inšpirujte sa našimi radami a aspoň niektoré zaraďte do svojho každodenného života. Skúste ich robiť aspoň spomínaných 30 dní a niektoré, ak nie všetky, si z nich potom osvojte.

Skúste každý deň novú vec

Každý deň vyskúšajte nejakú novú činnosť, ktorú nerobíte. Je toho mnoho a stačia maličkosti. Môžete napríklad skúsiť začať rozhovor s neznámym človekom, či sa len zahrať nejakú hru, alebo vyskúšať nové jedlo. Možností je mnoho a výber je na vás.

Používajte slová, ktoré pôsobia šťastne

Ak sa vás kolega v pondelok ráno opýta, ako sa máte, odpovedzte mu, že sa máte úžasne a tešíte sa na dnešný deň.

Urobte každý deň dobrý skutok

Ak robíte nezištné veci, ktoré pomôžu iným ľudom, robí vás to lepším človekom, a to nielen v očiach iných ľudí, ale uvidíte, že aj vy sa budete cítiť lepšie.

Každý deň sa niečo naučte

Pixabay
Pixabay

Každý deň sa skúste niečomu priučiť. Nemusí to byť nič zložité. Skúste si pripraviť nejaké jedlo, ktoré ste ešte nikdy nerobili, prečítajte si nejaký poučný článok alebo ešte lepšie knihu, ktorá vás obohatí.

Naučte niekoho niečo každý deň

Každý máme na niečo danosť a vyznáme sa v tom. Podeľte sa o vaše vedomosti aj s ostatnými. Stačí naozaj málo. Poraďte napríklad kolegovi, keď nevie vyriešiť pracovný problém, alebo naučte svoje deti (prípadne mladších súrodencov) niečo, čo sa im pomôže v škole.

Každý deň si vyhraďte hodinu pre svoje hobby

Každého niečo zaujíma a baví. Ak rozvíjate svoje obľúbené koníčky či aktivity, podporuje vás to a dodáva vám to energiu. Podľa mnohých odborníkov je venovanie sa svojim koníčkom tá najlepšia psychohygiena. Niekoho bavia rôzne športy, ale dobré je tiež len obyčajné čítanie obľúbenej knihy.

S každým sa snažte vychádzať v dobrom

Tento bod by si mali mnohí zobrať k srdcu. Aj ak je vám niekto nepríjemný či nesympatický, pokúste sa nad to povzniesť a bavte sa s ním ako s dobrým známym. Neznamená to, že by ste boli falošní, znamená to, že ste dostatočne vyspelí a dokážete ovládať svoje emócie.

Sústreďte sa na pozitívne veci

Skutočným víťazstvom je pozitívne myslenie. Ak myslíte pozitívne, vplýva to dobre na vás, a takisto aj na vaše okolie. Ľudia, ktorí myslia pozitívne a optimisticky, sú obľúbení v kolektíve a ostatní ľudia ich majú radi.

Poučte sa z chýb

Každý, kto robí, robí aj chyby. Na tom nie je nič zvláštne. Robiť chyby v podstate nie je zlé, dôležité však je poučiť sa z nich. Vďaka tomu sa budete posúvať ďalej a ďalej a neostanete stáť na jednom mieste.

Berte život taký aký je

6iee.com
6iee.com

Život nie sú len radosti, ale sú to často aj starosti. Je jasné, že nie vždy všetko vychádza tak, ako by sme chceli a niekedy v živote nastanú situácie, ktoré s nami dokážu dobre zamávať. Namiesto utápania sa v žiali sa skúste nad situáciou zamyslieť a pozrieť sa ňu napríklad očami niekoho nezainteresovaného. Dostanete tak nový pohľad na situáciu a možno prídete na to, že všetky trápenia majú svoje riešenia.

Zbavte sa každý deň niečoho, čo nepotrebujete

Žijeme v materialistickej spoločnosti a často sme obklopení kopou zbytočných vecí, ktoré ani nepotrebujeme a dokonca ich už ani nevnímame. Pozrite sa pozorne okolo seba. Určite nájdete veci a predmety, ktoré sú zbytočné a nepoužívate ich. Ak sa ich zbavíte, vyčistíte si priestor okolo vás a budete sa cítiť volnejšie.

Obmedzujte sledovanie televízie

Bavte sa radšej v reálnom svete. Vypnite televíziu a vyrazte radšej do prírody alebo sa stretnite so svojimi kamarátmi.

techealthiest.com
techealthiest.com

Neklamte

Aj keď si nemyslíme, že by ste klamali, často sa nám prihodí, že použijeme niečo, čo nazývame nevinnou lžou. Skúste sa tohto nepríjemného návyku zbaviť a hovorte len pravdu. Uvidíte, že po čase sa budete cítiť lepšie a nebudete nútení pri odpovediach hľadať výhovorky. Ľudia okolo vás ocenia vašu úprimnosť.

Vstávajte o polhodinu skôr

Pixabay
Pixabay

Skúste si nastaviť ráno budík o 30 minút skôr ako zvyčajne. Vyhnete sa stresu a zhonu, ktorý vám rozhodne neprospieva.

Skoncujte s aspoň tromi zlými návykmi

Jete veľa fastfoodu, fajčíte či pijete viac alkoholu ako by ste mali? Skúste tieto návyky obmedziť alebo najlepšie s nimi úplne prestaňte. Vaša kvalita života pôjde hore a vám ostanú peniaze, ktoré môžete využiť oveľa účelnejšie.

Stanovte si dlhodobý cieľ

Úspešní ľudia majú vždy nejaký cieľ, ktorý chcú dosiahnuť. Zamyslite sa nad tým, čo vám v živote chýba a stanovte si, čo chcete dosiahnuť. Potom sa dosahovaniu tohto cieľa venujte aspoň raz denne, miminálne po dobu 30 minút, ideálne hodinu. Cieľ môže byť dlhodobý, ale to nevadí, postupne sa k nemu prepracujete a je jedno či to bude trvať niekoľko mesiacov alebo dokonca rokov.

Každé ráno sledujte niečo, čo vás inšpiruje

Niekoho zaujíma šport, iného politika či novinky vo svete. Skúste ráno využiť aj na takúto činnosť a venujte chvíľu tomu, čo vás zaujíma. Prečítajte si zaujímavý článok v novinách alebo si pozrite na internete video, ktoré vás inšpiruje.

Každý deň robte niečo, čo vás rozosmeje

Pozrite si vtipné video na internete, prečítajte si vtip alebo sa pozrite na nejaký komediálny seriál. Smiech stimuluje myseľ a pomôže vám uvoľniť sa. Vhodný čas na to je tesne po obede, kedy to budete pre úspešné zvládnutie prebiehajúceho dňa potrebovať.

Cvičte aspoň 30 minút denne

Fyzická aktivita vplýva pozitívne okrem tela aj na vašu myseľ. Cvičte denne aspoň 30 minút. Nemusia to byť náročné cviky, no uvidíte, že vďaka pravidelnosti sa vaša kondícia výrazne zvýši a vaša myseľ vyčistí.

mindbodygreen.com
mindbodygreen.com

Strávte 10 minút každý večer premýšľaním o prežitom dni

Večer nastáva čas na bilancovanie prežitého dňa. Spomeňte si na to, čo sa vám podarilo, alebo naopak, čo vás ten deň potrápilo. Spomeňte si na to, aký dobrý skutok ste vykonali alebo akých ľudí ste v ten deň stretli.

Odpustite ľuďom, ktorí vám ublížili

Svet je často nespravodlivý a niekedy má skutočne horkú príchuť. Žiť však v hneve je asi to najhoršie, čo môžete urobiť. Odpusťte teda ľuďom, ktorí vás v minulosti niečim nahnevali, sklamali či dokonca podviedli. Neznamená to, že teraz sa z nich majú stať vaši kamaráti či priatelia, no odstránením negatívnych myšlienok voči niektorým ľuďom vám pomôže žiť v harmónii a v pokoji.

Urobte si každý deň jednu zaujímavú fotografiu

Každý z nás nosí vo vrecku vo svojom mobile aj fotoaparát. Keď vás niečo zaujme, neváhajte to odfotiť. Predtým ako pôjdete večer spať si túto fotku a predchádzajúce fotky prezrite a spomeňte si na dôvod, prečo ste fotku urobili a vcíťte sa do pocitov, ktoré ste vtedy prežívali. Takto si dokážete lepšie uchovať spomienky na všedné a ničím nezaujímavé dni.

Skúste tieto jednoduché zmeny začleniť do vášho života a to po dobu 30 tich dní. Na niektoré z nich si zvyknete a potom ich už budete robiť automaticky a pravidelne. Vďaka tomu sa z vás stane iný – lepší človek a vy sa budete cítiť oveľa lepšie. A veľmi podobne to bude vnímať aj vaše okolie.

interez.sk (Matej Mensatoris), brighside.me



Share on Facebook271
Zobraziť viac
Komentovať (0)