Tento psychologický fakt vám pomôže správne položiť otázku a vďaka tomu dostať ľudí na svoju stranu

Metro News
Metro News
Je čítanie myšlienok len vec jasnovidcov, ktorí nás často klamú alebo sa vieme aj my naučiť ako ho správne využívať vo svoj prospech?

Poznáme mnoho jasnovidcov, ktorí vedia zodpovedať otázku vášho života. Ale ako to robia? Ako vedia svoj odhad ušiť priamo na nás? Je v tom mágia alebo len vedia, čo sa majú človeka spýtať a tak sa o ňom dozvedia všetko? A čo ak to dokážeme aj my? Vedieť o druhom všetko, čo len budeme chcieť. Dá sa to? 

Všetko sa začína len jedným, a to otázkou. Zmysluplná otázka je najlepšia a najefektívnejšia metóda, ako sa dozvedieť niečo o svojom náprotivku. Ian Rowland opisuje, ako sa takáto otázka môže stále znova modifikovať a dopĺňať, aby ste sa dozvedeli ešte viac o dotyčnej osobe a pritom vyvolali dojem, že ste nikdy žiadnu otázku nepoložili. Dobrí jasnovidci neodpovedajú ťažkopádne, ale veľmi obratne. Veľmi často používajú formu otázky, ktorú Rowland označuje za Incidental Question (náhodná otázka). To sú otázky, ktoré vyzerajú veľmi nezáväzne, ale pri tom triafajú presne do stredu.

pixabay
pixabay

Namiesto toho, aby ste sa opýtali: “Kto je vám blízky?” vsadíte otázku do rámčeka: “Vidím človeka, ktorý vám už pomohol a ktorému môžete dôverovať, kto by to mohol byť?” Alebo: “Vidím, že ste mali zdravotné problémy, akého druhu boli?” To je oveľa presvedčivejšie, ako keď sa len jednoducho opýtate: “Boli ste už niekedy chorý?” Vďaka forkingu na odpovedi vážne nezáleží. Pýtajúci sa zväčša sám chce presadiť na scéne. Aj v tomto prípade môžete znova použiť čarovné slovíčko alebo

pixabay
pixabay

Predpokladajme, že chcete vedieť, aké auto má váš náprotivok. Odteraz sa už jednoducho neopýtajte: “Aké máte auto?” ale pozorne sa na dotyčného zahľadíte a porozmýšľate, aké auto by sa k nemu hodilo. Vaša intuícia vám napovie správnu odpoveď – a potom poviete: “Ale nejazdíte na Porsche, alebo?” Otázka musí intonačne znieť ako výpoveď, “alebo” na konci nesmie byť zvýšené, ale musí sa vyslovovať rovnako rýchlo a nahlas, ako zvyšok vety. A teraz sú dve možnosti. Alebo dotyčný naozaj jazdí na Porsche – potom bude veľmi prekvapený. Alebo Porsche nemá. Len vo veľmi málo prípadoch človek povie obyčajné nie. Vo väčšine prípadov sa pokúsi svoju odpoveď zdôvodniť: „Toľko peňazí by som nikdy za auto nedal.“ Alebo: „Vždy som chcel mať športové auto, ale doteraz som si ho nemohol dovoliť.” Alebo: “Mal som Porsche, ale teraz jazdím radšej pohodlnejšie.” A tak ďalej. Vďaka šikovne položenej otázke ste sa o vodičovi veľa dozvedeli. Venujte sa výpovediam všetku pozornosť. Len tak správne nasmerujete svoje závery.

pixabay
pixabay

Všetko spočíva v tom, že väčšina z nás počúva selektívne: čo je pre nás dôležité, na to sa sústredíme a na ostatné zabudneme. Tajomstvo šarlatánov je v tom, že nájdu presne tie slová a začnú tie témy, ktoré sú v danej chvíli pre dotyčného enormne dôležité, ako napríklad láska, cestovanie alebo peniaze. Okrem iného sú výborní poslucháči. Aj mnoho ľudí pracujúcich v zdravotníctve má schopnosť intuitívne nájsť vhodné slová k správnym témam. Už len vďaka tomu sa pacienti cítia lepšie. Cítia, že si ich niekto všíma.

pixabay
pixabay

Dbajte, aby vaše výpovede opisovali toho druhého tak, ako ho vidíte vy. Vďaka tomu, že svet je tým, za čo ho považujeme, zastihnete svojho náprotivka presne tam, kde sa práve nachádza. Spoľahnite sa na svoju intuíciu a všímajte si zmeny u partnera. Potom veľmi rýchlo spoznáte, keď ste sa presne trafili a ktoré témy môžete prehĺbiť. Veľa sa dozvieme aj z vonkajšieho výzoru osoby. Ale pozor, je tu pasca: aj šarlatáni majú občas pravdu. Klišé sú vždy nebezpečnou náplasťou. Mám tu ešte dve rady, ktoré vám pomôžu:

– Pouvažujte, či vám vás náprotivok pripomína niekoho, koho už poznáte. Ak to tak je, opíšte túto osobu.
– Predstavte si presný opak osoby stojacej oproti vám. Potom si povedzte, že v jej živote existuje niekto, koho nemôže vystáť. A opíšte opak osoby oproti vám. 

pixabay
pixabay

Vďaka tejto metóde nadviažete s inými kontakt rýchlejšie a zanecháte v nich trvalý dojem. Ale základnou vecou, ktorú si musíte uvedomiť je to, že dôvera je základom toho, ako sa do niekoho vcítiť tak, aby sa rozpoznali jeho myšlienky.

interez.sk (Stella K.), Thorsten Havener




Zobraziť viac článkov
Pridať komentár (0)