10 mýtov o jedle, ktorým ste dodnes verili aj vy, no nie sú vôbec pravdivé

myty-o-jedle-prez
Najzaujímavejšie informácie zo sveta zvierat, z najrôznejších krajín, prírody, vesmíru. Veci, ktoré ste nevedeli o zdraví, jedle, správaní a o mnohých ďalších témach. To všetko sa vám v našich faktoch pokúšame priniesť každý deň. O čom to bude dnes?

Svet je preplnený informáciami o všetkom, čo naša rozmanitá planéta ponúka. Je toho toľko, čo nevieme, o čom sme ešte nepočuli… My sa vám pokúsime pravidelne prinášať tie najväčšie zaujímavosti a fakty na rôzne témy, aby ste mohli nepretržite spoznávať všetko okolo vás. Ste zvedaví, o čom to bude tentokrát? Dnes vám prinesieme 10 mýtov o jedle a potravinách, ktorým ste dodnes možno verili aj vy.

Mýtus: Nemôžte jesť potraviny po záručnej dobe

V skutočnosti dátum spotreby indikuje čas, po ktorom stráca potravina kvalitu a svoju nutričnú hodnotu. To však ešte nemusí znamenať, že táto potravina nie je jedlá. Samozrejme, že toto pravidlo neplatí pre mliečne produkty a potraviny, ktoré sa po čase automaticky kazia, ale pre tie, ktorým čas neublíži ak ich skladujete správne.

Mýtus: Zamrznuté jedlo sa môže rozmrazovať pri izbovej teplote

Ak rozmrazujete jedlo tak, že ho vyberiete z mrazničky a necháte ho na kuchynskej linke rozmraziť, mali by ste vedieť, že pri izbovej teplote sa pri rozmrazovaní v izbovej teplote zdvojnásobuje počet baktérií každých 20 minút. Najideálnejšie je mrazené potraviny rozmrazovať v chladničke. Trvá to síce dlhšie, no zamedzíte tým rozmnožovaniu potencionálnych baktérií.

wegdamfood.com
wegdamfood.com

Mýtus: Alkohol sa pri varení vyparí

V skutočnosti sa pri bežnom varení vyparí len 15% alkoholu, ktorý do jedla pridáte. Po jednej hodine varenia ostáva už len 25% obsahu alkoholu a po troch hodinách už len 5%.

mensjournal.com
mensjournal.com

Mýtus: Zvyšky z uvareného jedla vám vydržia aj týždeň

Ak sa aj u vás varí vo väčšom množstve, mali by ste vedieť, že zvyšky uvareného jedla nemôžete jesť donekonečna. U väčšiny pokrmov je horná hranica, aj keď už uvarených potravín, maximálne tri dni. Ak vám jedlo ostane aj po takejto dobe, strčte ho radšej do mrazničky, kde procesy kazenia zastavíte.

Mýtus: Vajíčka by ste nemali mať na dverách chladničky

Tento mýtus je absolútne vymyslený. Vajíčka by mali byť umiestnené priamo tam, kde to výrobcovia chladničiek plánovali, a to v zásobníku na jej dverách. Práve tu majú totiž najideálnejšie tepelné podmienky na to, aby vám vydržali čo najdlhšie.

offthegridnews.com
offthegridnews.com

Mýtus: Opätovné používanie plastových fliaš vám nijako neškodí

Opätovné používanie plastových fliaš sa vo všeobecnosti veľmi neodporúča. Mnoho ľudí ich totiž po použití poriadne neumyje a v plastových fľašiach sa potom začnú hromadiť a množiť baktérie. Ak ich chcete používať častejšie, mali by ste ich po každom použití poriadne vyumývať horúcou vodou, mydlom a kefkou.

Mýtus: Do chladničky môžem dať aj teplé jedlo

Predtým, ako dáte uvarený pokrm do chladničky, by ste ho mali nechať vychladnúť pri izbovej teplote. Ak ho tam totiž dáte teplý, zvýši vám teplotu v celej chladničke, čo môže nepriaznivo pôsobiť na ďalšie potraviny, ktoré v nej máte uskladnené. Navyše si zvýšite aj jej spotrebu a výkon.

Mýtus: Teflón je karcinogénny

Áno, teflón skutočne vypúšťa toxické látky, no až keď ho zahrejete nad teplotu 370°C. Pri takejto teplote sa ale nevarí, takže ste úplne v bezpečí. Ak to však i tak vidíte inak, pri varení si v kuchyni častejšie vetrajte. Radšej ako teflón vyhoďte zo svojej kuchyne smaltové potreby. Keď totiž smalt popraská, uvoľňuje do jedla či nápojov železo, ktoré vám v tele tiež narobí poriadne problémy.

cookware-solutions.com
cookware-solutions.com

Mýtus: Ak pridáte pri varení cestovín olej, nezlepia sa vám

V skutočnosti to vôbec nepomôže. Vaše cestoviny budú akurát tak extra „klzké“ čo spôsobí, že omáčka, ktorú nakoniec pridáte, na nich nebude poriadne držať.

Mýtus: Vajíčka zvyšujú cholesterol

Vajíčka si v poslednom desaťročí získali veľmi zlú povesť. Rozšíril sa totiž mýtus, že zvyšujú v ľudskom tele cholesterol. Najnovšie štúdie však ukazujú, že to tak vôbec nie je. Vajíčka naopak obsahujú pre človeka veľmi dôležité látky ako zinok, železo, antioxidanty luteín a zeaxantín, vitamín D a cholín, ktorý priaznivo pôsobí na ľudský mozog. Radšej ako vynechať zo stravy vajíčka sledujte vo vašom jedle obsah nasýtených tukov.

incredibleegg.org
incredibleegg.org

Viac mýtov na rôzne témy, ktorým ste dodnes verili aj vy nájdete v našich starších článkoch.

interez.sk, brightside.me




Zobraziť viac článkov
Pridať komentár (0)